هي الموجات التي تزيد تردداتها على 20 ألف هيرتز والتي تقع خارج نطاق حاسة الاذن البشرية. وهذا النوع من الموجات ما زال موضع بحث واهتمام مكثف نظرا للتطبيقات المهمة التي تمس مجالات عديدة في الصناعة والطب وغيرهما. وقد أصبح بالإمكان إنتاج موجات فوق صوتية تزيد تردداتها على 1.000.000 هيرتز ولا تختلف هذه الموجات من حيث الخواص عن الموجات الصوتية الأخــرى إلا أنه نظرا لقصر طول موجاتها فإنه بالإمكان تنتقل على هيئة أشعة دقيقة عالية الطاقة.
قد يكون هناك ما يسمى الادمان النشط، وهو تطور طبيعي أثناء مراحل العلاج، لكن خلال إعادة تأهيل مدمنى المخدرات يحرص الفريق الطبي المتابع للحالة أن تكون هناك ملاحظة دائمة، خاصة لأن مرحلة سحب السموم من الجسم تعد أخطر المراحل التى تستدعي ذلك، نظرًا لخطورة الأعراض الانسحابية الناتجة عنها، ومن هنا لابد من إيقاف ما يسمى "الادمان النشط" الذى قد يفاقم المشكلة الادمانية لدى الشخص المدمن.
With hundreds of presets in each plug-in to choose from—including rooms, plates, halls, chambers, and more—you’ll be able to quickly get to the right amount of space and depth for your mix, no matter how tight the deadline. Whether you’re mixing a vocal with a stereo plate or fitting your dialogue into a pristine room in Atmos 7.1.4, there’s a preset for you!
Nicotine is highly addictive. It is both a stimulant and a sedative to the central nervous system. The ingestion of nicotine results in an almost immediate kick because it causes a discharge of epinephrine from the adrenal cortex. This stimulates the central nervous system, and other endocrine glands, which causes a sudden release of glucose. Stimulation is then followed by depression and fatigue, leading the abuser to seek more nicotine. Nicotine is absorbed readily from tobacco smoke in the lungs, and it does not matter whether the tobacco smoke is from cigarettes, cigars, or pipes.
وتعتبر الجريمة أحد الآثار الأكثر خطورة لتعاطي المخدرات على المجتمع، وعلى الرغم من أن العديد من حالات الإدمان، (مثل تعاطي الحبوب المنومة التي تصرف بوصفة طبية)، نادراً ما تدفع من يحترمون القانون للإتيان بالسلوكيات الإجرامية، إلا أن الأنواع الأخرى من المخدرات مثل الهيروين، والأفيونات، يمكن أن تؤدي بشكل مباشر إلى زيادة معدلات الجريمة في مجتمعات معينة سواء على المستوى الوطني أو الدولي.
Environmental factors such as the availability of marijuana, expectations about how the drug would affect them, the influence of friends and social contacts, and other factors that differentiate identical twins’ experiences also were found to have an important effect; however, it also was discovered that the twins’ shared or family environment before age 18 had no detectable influence on their response to marijuana.
ومن أبرز أنواع المخدرات المنتشرة في لبنان الحشيشة، بسبب وفرتها وكثرة زراعتها في مناطق البقاع. تليها الأقراص المخدرة، وتحديداً الكبتاجون، وهي من مشتقات مادة الأمفيتامين، ثم الكوكايين والهيروين، وفق دراسة أعدتها "المؤسسة الدولية للمعلومات". مشيرةً إلى أن نسبة تعاطي الحشيش خلال السنوات الثلاث الماضية بلغت 39%، والهيروين 30%، والكوكايين 13%. ولفتت إلى أن 

Methamphetamine releases high levels of the neurotransmitter dopamine, which stimulates brain cells, enhancing mood and body movement. It also appears to have a neurotoxic effect, damaging brain cells that contain dopamine and serotonin, another neurotransmitter. Over time, methamphetamine appears to cause reduced levels of dopamine, which can result in symptoms like those of Parkinson’s disease, a severe movement disorder.
Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a
من أبرز التحديات التي تواجه تعافي المدمن كما تواجه علاج الادمان ككل ، حيث أن ما بني على خطأ سوف يكبر على هذا الخطأ ويفسد خطة علاج الادمان ككل .. وهذا يعود على المدمن بالضرر الكبير فهو يفقده الثقة في برامج علاج الادمان كلها ، مما يترتب عليه في النهاية استمراره في معاناته ، وربما تماديه في تعاطيه دون توقف ، مما يعود عليه وعلى عائلته والمجتمع بالضرر..
تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.

ويمثل الإدمان التأثير الأقوى للمخدرات على عقلية، ونفسية المتعاطي، وهذا ينطبق بصورة خاصة على الأفيونات، مثل الهيروين، والذي يسبب اعتماداً كيميائياً، وأيضا المنشطات، مثل الكوكايين، والذي يشعل مراكز الاستمتاع، والسرور في المخ، والمرتبطة بالسلوك الانتعاشي، وكما في حالة الاشتياق الجسدي الحقيقي للمخدر، فإن الإدمان النفسي، يمكن أن يتسبب في أن يبحث الفرد باستمرار عن المخدر، وذلك برغم الآثار السلبية الملحوظة.


Research also indicates that some users might turn to other drugs to alleviate some of the negative effects of anabolic steroids. For example, a study of 227 men admitted in 1999 to a private US treatment centre for dependence on heroin or other opioids found that 9.3 percent had abused anabolic steroids before trying any other illicit drug. Of these 9.3 percent, 86 percent first used opioids to counteract insomnia and irritability resulting from the anabolic steroids. [2]
And it certainly is not supposed to do that at such high temperatures. Marzari, who predicted the phenomenon at almost the same time as Chen, was therefore fairly confident that it would prove valid. Even so, he was less certain that second sound would be seen at the foreseen high temperatures. “If you had asked me to bet my mortgage on the existence of this effect, I would have said yes,” Marzari says. “But the question is always does it happen at 100 Kelvin, 20 Kelvin or 0.1 Kelvin?” Duncan’s experiment found the effect at 120 Kelvin—more than 10 times higher than previous measurements. “Nobody ever thought that you would actually be able to do this at such high temperatures,” says Venkatesh Narayanamurti, a research professor of technology and public policy at Harvard University who was not involved in the study. “In that sense, it breaks some conventional wisdom.”
Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.

Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.
الصوت هو تردد آلي،[1] أو موجة قادرة على التحرك في وسط مادي مثل الهواء، والأجسام الصلبة، السوائل، والغازات، ولا تنتشر في الفراغ (إذا وضعنا جرسا في ناقوس زجاجي وفرغنا الناقوس من الهواء، فإننا لا نسمع صوت الجرس عندما يدق بسبب عدم انتقال هزات (صوت) الجرس في الفراغ).[2][3][4] وباستطاعة الكائن الحي تحسس الصوت عن طريق عضو خاص يسمى الأذن. ومصادر الصوت في الطبيعة كثيرة، كانفجارات البراكين وأصوات الرعد؛ ويصدر من حركة الأجسام، كحركة السيارات والطائرات. من منظور علم الأحياء الصوت هو إشارة تحتوي على نغمة أو عدة نغمات تصدر من الكائن الحي الذي يملك العضو الباعث للصوت، تستعمل كوسيلة اتصال بينه وبين كائن آخر من جنسه أو من جنس آخر، يعبر من خلالها عما يريد قوله أو فعله بوعي أو بغير وعي مسبق، ويسمى الأحساس الذي تسببه تلك الذبذبات بحاسة السمع.
Researchers have found that THC changes the way in which sensory information gets into and is processed by the hippocampus. The hippocampus is a component of the brain’s limbic system that is crucial for learning, memory, and the integration of sensory experiences with emotions and motivations. Investigations have shown that neurons in the information processing system of the hippocampus and the activity of the nerve fibres in this region are suppressed by THC. In addition, researchers have discovered that learned behaviours, which depend on the hippocampus, also deteriorate via this mechanism.

وكما هو الحال بالنسبة للإدمان، فإن بعض المخدرات يكون لها آثار نفسية، وعقلية، قوية، ومستديمة، فقد يؤدي تعاطي بعض المواد إلى حالات من الذهان، والأوهام، وخصوصاً عقاقير الهلوسة، التي لها تأثير جذري على طريقة عمل المخ، حيث يصعب جداً على المتعاطين لها لفترات طويلة العودة إلى الواقع اليومي المعتاد، وتشتهر بعض العقاقير أيضا بقدرتها على التسبب في تفاقم حالات الصحة النفسية، والعقلية، الموجودة من قبل، واستثارة الحالات النفسية، والعقلية، التي كانت كامنة من قبل.
وهنا لابد ان نعي أن المخدرات لا تؤثر على الشخص الذي يتعاطاها فحسب، بل يمتد ليلحق ببيئة الأسرة بأكملها، حيث يمكن أن يتأثر الأطفال، والآباء، والأمهات، والأزواج، والزوجات بالسلوكيات التدميرية، والإدمانية للمتعاطين. وتشمل آثار الثانوية للإدمان على المجتمع في تسرب الصغار من التعليم، وفقدان الأطفال للوالد أو الوالدة أو كليهما، بسبب تعاطي المخدرات وارتفاع معدلات الجريمة.
من التحديات الفنية التي تواجه علاج الادمان ،حيث أن البعض يظن أن الانتكاسة تأتي فجأة بلا مقدمات ، ولكن هذا غير صحيح ... بالانتكاسة تسبقها أفكار تعاطي ، حيث تتوارد على ذهن المدمن افكار التعاطي وآثاره من نشوة ووهم أنه ينسى بذلك همومه وآلامه ، وقد يؤدي تراكم هذه الأفكار على ذهن  المدمن دون التزامه بأحد البرامج العلاجية  لوقوعه في التعاطي مرة أخرى وانتكاسته التي تجعله يفقد السيطرة على مرضه وسلوكياته ، ويعود مرة أخرى لما كان فيه من تعاطي وفقدان سيطرة ..
أنا اسمي م.م عمري 39 سنة متزوج ولي طفلتين ك. 8 سنوات و ن. 5 سنوات وأنا مدمن مخدرات ( هيروين ) متعافي منذ 4 سنوات ونصف. نشأت في أسرة في مستوى فوق المتوسط. والدي مستشار قانوني في إحدى شركات البترول قطاع عام، ووالدتي ربة منزل، ولي أخ يكبرني بسنتين وأخت تكبرني بثلاث سنوات. أنا أصغر فرد في الأسرة والدي ووالدتي متفاهمين إلى حد ما. كانت والدتي تهتم بدراستنا و المذاكرة كثيرًا وشخصيتها قوية. أما والدي هادئ الطباع وذو خبرة في الحياة و حبوب من الجميع. أثناء طفولتي كنت أسمع دائمًا بطريقة ضاحكة ومرحة إني جئت غلطة و كنت مولود غير مرغوب فيه لأنهم أرادوا أن يتوقفوا عن الإنجاب بعد مجيء بنت وولد و لكني للأسف حضرت!

Sniffing highly concentrated amounts of the chemicals in solvents or aerosol sprays can directly induce heart failure and death. This is especially common from the abuse of fluorocarbons and butane-type gases. High concentrations of inhalants also cause death from suffocation by displacing oxygen in the lungs and then in the central nervous system so that breathing ceases.


المهتز الذي ينشر الموجة الصوتية يبعث الطاقة مع هذه الموجة، وتُعرف شدة الصوت بدلالة الطاقة التي تحملها هذه الموجة، ولكي نتحرى الدقة نرسم مساحة قدرها الوحدة عمودية على اتجاه الانتشار، وعندئذٍ سوف نعرف شدة الموجة بأنها الطاقة التي تحملها الموجة في الثانية عبر وحدة المساحات العمودية على اتجاه انتشار الموجة، وحيث أن الشدة هي الطاقة في الثانية، إذن شدة الصوت هي القدرة المارة خلال وحدة مساحات عمودية على اتجاه انتشار الموجة، ووحدات شدة الصوت هي الواط لكل متر مربع.
Long-term effects of heroin appear after repeated use for some period of time. Chronic users may develop collapsed veins, infection of the heart lining and valves, abscesses, cellulitis, and liver disease. Pulmonary complications, including various types of pneumonia, may result from the poor health condition of the abuser, as well as from heroin’s depressing effects on respiration.
Recent findings indicate that smoking marijuana while shooting up cocaine has the potential to cause severe increases in heart rate and blood pressure. In one study, experienced marijuana and cocaine users were given marijuana alone, cocaine alone, and then a combination of both. Each drug alone produced cardiovascular effects; when they were combined, the effects were greater and lasted longer. The heart rate of the subjects in the study increased 29 beats per minute with marijuana alone and 32 beats per minute with cocaine alone. When the drugs were given together, the heart rate increased by 49 beats per minute, and the increased rate persisted for a longer time.

English contains several sound homographs, all with distinct histories. For example, the sound that means "something heard" descends from Latin sonus ("sound"), whereas the sound that means "to measure the depth of water" traces to Old French sonde ("sounding line"). Another sound, however, is the contemporary form of Old English's gesund. Gesund is related to several words in other languages, such as Old Saxon gisund ("sound"), Old Frisian sund ("fresh, unharmed, healthy"), and Gothic swinths ("sound" or "healthy"). Another relative is Old High German's gisunt ("healthy"), which led to modern German's gesund, the root of gesundheit.
It is no wonder that Duncan, a graduate student at the Massachusetts Institute of Technology, could not quite believe his eyes. To ensure that he had not made a mistake, he quadruple-checked everything within his set-up, ran the experiment again, and took a mental-health break. “I tried to get some sleep, knowing that I wouldn’t be able to tell if the experiment was successful or not for several more hours, but I was finding it pretty difficult to shut down for the night,” he recalls. When Duncan’s alarm went off the next morning, he ran to his computer (still in his pajamas) and crunched the new measurements only to confront the same result: Heat had still moved impossibly fast.
Addiction to nicotine results in withdrawal symptoms when a person tries to stop smoking. For example, a study found that when chronic smokers were deprived of cigarettes for 24 hours, they had increased anger, hostility, and aggression, and loss of social cooperation. Persons suffering from withdrawal also take longer to regain emotional equilibrium following stress. During periods of abstinence and/or craving, smokers have shown impairment across a wide range of psychomotor and cognitive functions, such as language comprehension.
برنامج جدول الضرب الناطق للأندرويد هو عبارة عن برنامج تعليمي للأطفال الصغار يهدف لتعليم وتحفيظ جدول الضرب بطريقة سهلة ومتدرجة ، من خلال آلية فعالة يتم عبرها نطق جميع جداول الضرب من 1 حتى 10 بالصوت ، مع تكرار الصوت لكل أرقام جدول الضرب عبر برنامج جدول الضرب لضمان الحفظ السليم والمتقن للجدول ، ختاما فإن برنامج جدول الضرب من أفضل امج تعليم الأطفال القراءة والكتابة حيث يقدم مساعدة للأطفال الذين يعانون من مشاكل في حفظ جدول الضرب عبر آلية سهلة ومميزة ، للحصول على التطبيق وتنزيله من خلال متجر جوجل بلاي اضغط على الزر التالي في الأسفل.
بدأت دراسة الصوتيات في القرن الخامس قبل الميلاد في الهند القديمة على يد عالم اللغويات بانيني الذي بحث في مكان انتاج الصوت وطريقة انتاجه (الكيفية) في اللغة السنسكريتية. ومن أقدم من أهتم بهذا العلم الخليل بن أحمد الفراهيدي المتوفي في نهاية القرن الثامن الميلادي، من تلاميذه سيبويه الذي ألف كتابه "الكتاب" وفيه وصف دقيق لأصوات اللغة العربية ومخرج place of articulation كل منها وطريقة manner إخراجها[1].
Methamphetamine releases high levels of the neurotransmitter dopamine, which stimulates brain cells, enhancing mood and body movement. It also appears to have a neurotoxic effect, damaging brain cells that contain dopamine and serotonin, another neurotransmitter. Over time, methamphetamine appears to cause reduced levels of dopamine, which can result in symptoms like those of Parkinson’s disease, a severe movement disorder.
برنامج طيور الجنة للجوال يقدم مجموعة من الأناشيد المتنوعة والهادفة للأطفال ، يمكن للطفل من خلاله الاستماع لكافة أناشيد طيور الجنة عبر الموبايل بدون انترنت ، يتميز التطبيق بكونه ممتع وسهل ويسعى لتقديم مهارات تعليمية مميزة للأطفال ، كتعلم مهارة الحروف والأرقام بالإضافة لمهارات التواصل ، وكل ذلك عبر مجموعة من الأناشيد الممتعة والمليئة بالحركة والإبداع والمحببة للأطفال من كل الأعمار ، يعتبر برنامح أناشيد طيور الجنة من ضمن أفضل برامج تعليمية للأطفال سن سبع سنوات ، للحصول على التطبيق يمكنكم تحميله عبر رابط مباشر من خلال الزر التالي في الأسفل .
×