W3Schools is optimized for learning, testing, and training. Examples might be simplified to improve reading and basic understanding. Tutorials, references, and examples are constantly reviewed to avoid errors, but we cannot warrant full correctness of all content. While using this site, you agree to have read and accepted our terms of use, cookie and privacy policy. Copyright 1999-2019 by Refsnes Data. All Rights Reserved.

أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين.
لم أكن أتصور وأنا في بداية مشواري هذا أن أتعاطى هذا المخدر القاتل الهيروين ولكني بدأت في تعاطيه. وأتذكر أني في أول مرة أخذت هذا المخدر عن طريق الشم فقط فقال لي أصدقائي أنه عن طريق الحقن سأوفر الكثير، والدماغ ستكون أكبر. ولذلك منذ ثاني مرة بدأت أتعاطي الهيروين عن طريق الحقن وبدأت في تعاطي هذا المخدر بطريقة يومية و منتظمة. وكنت قد وصلت إلى السنة الثالثة في الجامعة بدون رسوب في أي سنة ولكن أثناء تعاطي هذا المخدر بدأ الانحدار يزداد بصورة كبيرة وسريعة. فرسبت سنتين على التوالي لأني كنت لا أقوى على الذهاب للامتحان، وعندما كنت أذهب لم يكن لدي القدرة والصبر على الغش! فكنت أترك الامتحان لأتعاطى الهيروين.

There is great risk whether cocaine is ingested by inhalation (snorting), injection, or smoking. It appears that compulsive cocaine use may develop even more rapidly if the substance is smoked rather than snorted. Smoking allows extremely high doses of cocaine to reach the brain very quickly and brings an intense and immediate high. The injecting drug user is at risk for transmitting or acquiring HIV infection/AIDS if needles or other injection equipment are shared.
Environmental factors such as the availability of marijuana, expectations about how the drug would affect them, the influence of friends and social contacts, and other factors that differentiate identical twins’ experiences also were found to have an important effect; however, it also was discovered that the twins’ shared or family environment before age 18 had no detectable influence on their response to marijuana.
×