وكما هو الحال بالنسبة للإدمان، فإن بعض المخدرات يكون لها آثار نفسية، وعقلية، قوية، ومستديمة، فقد يؤدي تعاطي بعض المواد إلى حالات من الذهان، والأوهام، وخصوصاً عقاقير الهلوسة، التي لها تأثير جذري على طريقة عمل المخ، حيث يصعب جداً على المتعاطين لها لفترات طويلة العودة إلى الواقع اليومي المعتاد، وتشتهر بعض العقاقير أيضا بقدرتها على التسبب في تفاقم حالات الصحة النفسية، والعقلية، الموجودة من قبل، واستثارة الحالات النفسية، والعقلية، التي كانت كامنة من قبل.
Benzodiazepines are the most widely prescribed tranquilizers and sleep-inducing medications. Drugs used to treat anxiety and tension are Valium, Xanax, Ativan, and Tranxene. Drugs used for sleeping are Dalamine, Restotril and Halcion. Possible side effects include drowsiness, poor coordination or light-headedness. Overuse of these drugs can lead to respiratory difficulties, sleeplessness, coma and even death.
A study of college students has shown that critical skills related to attention, memory, and learning are impaired among people who use marijuana heavily, even after discontinuing its use for at least 24 hours. Researchers compared 65 heavy users, who had smoked marijuana a median of 29 of the past 30 days, and 64 light users, who had smoked a median of 1 of the past 30 days. After a closely monitored 19- to 24-hour period of abstinence from marijuana and other illicit drugs and alcohol, the undergraduates were given several standard tests measuring aspects of attention, memory, and learning.

في هذه اللحظة ظهر لي أمل فبدأت في الخروج من وحدتي وظل يتحدث معي عن الإدمان والتبطيل والتعافي والتغيير. وكان يسمعني جيدًا ويهتم بحديثي. بعد ذلك قام الدكتور بتحويلي من المستشفى إلى بيت إعادة تأهيل للمدمنين. دخلت هذا البيت ووجدت أن كلهم مدمنين مثلي لكن مبطلين فترات مختلفة، ووجدت أنشطة عديدة تقام في هذا البيت كلها أنشطة جماعية نشترك فيها كلنا، وبدأت أعرف نفسي من جديد في هذا البيت من خلال برنامج 12 خطوة، وأخذت مشرف شخصي أتكلم معه وأشاركه أفكاري وأحاسيسي ومشاعري. فبدأت أضع يدي على الخلل في شخصيتي وبدأت أتعامل معه. وفترة تبطيلي تزيد يوم بعد يوم وأزداد الثقة بي وبدأ الجميع يشجعونني بما فيهم زوجتي وأخوتي حتى بدأت أتغير في أشياء كثيرة وسلوكيات كثيرة.

وفعلاً استطعت أن أفعل ذلك لأيام قصيرة ثم بدأ الإحساس بالملل والزهق و عدم الرضا ينتابني مرة ثانية. فقلت إني سأدخن الحشيش وأشرب الخمر فقط ولن أعود للبرشام مرة أخرى لأنه يسبب مشاكل كثيرة. وبدأت في تعاطي الحشيش مرة أخرى، وشرب الخمر. وكانت هذه الفترة في بداية دراستي الجامعية ونجحت في الدراسة بنفس أسلوب الغش و التزوير. وفي هذه الفترة قام أحد أصدقائي بعرض دواء كحة و قال لي إن دماغه عالية قوي ولا تسبب المشاكل مثل البرشام. وقمت بتجربة هذا الدواء وكان مفعولة كالسحر يجعلني متزن وأعرف أتحدث ويمدني بقدرة على الإقناع وليس له أعراض مثل البرشام. وعشت هكذا لسنوات قليلة انتهت بدخولي للصيدليات وسرقة هذا الدواء من الصيدليات حتى ارتفع سعره بصورة غير مقبولة. في هذا الوقت قال لي أحد أصدقائي إن هذا الدواء غالي الثمن جدًا و باستطاعتنا بنصف هذا الثمن أن نعمل دماغ عالية عن طريق البودرة.
English contains several sound homographs, all with distinct histories. For example, the sound that means "something heard" descends from Latin sonus ("sound"), whereas the sound that means "to measure the depth of water" traces to Old French sonde ("sounding line"). Another sound, however, is the contemporary form of Old English's gesund. Gesund is related to several words in other languages, such as Old Saxon gisund ("sound"), Old Frisian sund ("fresh, unharmed, healthy"), and Gothic swinths ("sound" or "healthy"). Another relative is Old High German's gisunt ("healthy"), which led to modern German's gesund, the root of gesundheit.
MDMA also is related in its structure and effects to methamphetamine, which has been shown to cause degeneration of neurons containing the neurotransmitter dopamine. Damage to these neurons is the underlying cause of the motor disturbances seen in Parkinson’s disease. Symptoms of this disease begin with lack of coordination and tremors and can eventually result in a form of paralysis.
valid, sound, cogent, convincing, telling mean having such force as to compel serious attention and usually acceptance. valid implies being supported by objective truth or generally accepted authority. a valid reason for being absent a valid marriage sound implies a basis of flawless reasoning or of solid grounds. a sound proposal for reviving the economy cogent may stress either weight of sound argument and evidence or lucidity of presentation. the prosecutor's cogent summation won over the jury convincing suggests a power to overcome doubt, opposition, or reluctance to accept. a convincing argument for welfare reform telling stresses an immediate and crucial effect striking at the heart of a matter. a telling example of bureaucratic waste

في هذه اللحظة ظهر لي أمل فبدأت في الخروج من وحدتي وظل يتحدث معي عن الإدمان والتبطيل والتعافي والتغيير. وكان يسمعني جيدًا ويهتم بحديثي. بعد ذلك قام الدكتور بتحويلي من المستشفى إلى بيت إعادة تأهيل للمدمنين. دخلت هذا البيت ووجدت أن كلهم مدمنين مثلي لكن مبطلين فترات مختلفة، ووجدت أنشطة عديدة تقام في هذا البيت كلها أنشطة جماعية نشترك فيها كلنا، وبدأت أعرف نفسي من جديد في هذا البيت من خلال برنامج 12 خطوة، وأخذت مشرف شخصي أتكلم معه وأشاركه أفكاري وأحاسيسي ومشاعري. فبدأت أضع يدي على الخلل في شخصيتي وبدأت أتعامل معه. وفترة تبطيلي تزيد يوم بعد يوم وأزداد الثقة بي وبدأ الجميع يشجعونني بما فيهم زوجتي وأخوتي حتى بدأت أتغير في أشياء كثيرة وسلوكيات كثيرة.
برنامج تعليم الألوان للأطفال هو تطبيق تعليمي ترفيهي رائع يهدف لمساعدة الطفل على تعلم الألوان والتفرقة بينها بالاضافة لطريقة النطق الصحيح لها ، يتميز برنامج تعليم الألوان للأطفال بكونه أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال مجانية للتحميل ، حيث يتميز بالبساطة والسهولة مما يتيح للطفل أن يقوم باستخدامه بمفرده ، يقدم البرنامج طريقة سهلة وبسيطة لتعليم الطفل الألوان ونطقها بالشكل الصحيح عبر مجموعة من المؤثرات الصوتية التي تضفي جواً من المتعة والتسلية على عملية التعلم ، تتم آلية التعلم من خلال رؤية المتعلم اللون وسماع إسمه ومطابقته مع الشكل أو الشئ بنفس اللون الدال عليه عبر سماع الكلمات وتكرار العملية مرات عديدة ، تابع معلومات أكثر عن أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال بالعربية من الرابط بالأسفل .

تؤثر العديد من العقاقير، والمخدرات، تأثيراً كبيراً على الحالة النفسية، والعقلية للفرد، حيث تسبب له في حالات عديدة توتراً كبيراً وتعيق قدرته على الأداء الوظيفي الملائم، ويمكن رؤية هذه الآثار، ليس فقط فيمن يتعاطون هذه السموم، ولكن أيضا فيمن يمرون بمرحلة الانسحاب، وفي بعض الحالات، يمكن أن يؤدي التعاطي، إلى أضرار نفسية، وفيسيولوجية مستديمة، ولكن يمكن التغلب على هذه الآثار لدى العديد من المدمنين عن طريق العلاج، والدعم.
Nicotine is highly addictive. It is both a stimulant and a sedative to the central nervous system. The ingestion of nicotine results in an almost immediate kick because it causes a discharge of epinephrine from the adrenal cortex. This stimulates the central nervous system, and other endocrine glands, which causes a sudden release of glucose. Stimulation is then followed by depression and fatigue, leading the abuser to seek more nicotine. Nicotine is absorbed readily from tobacco smoke in the lungs, and it does not matter whether the tobacco smoke is from cigarettes, cigars, or pipes.
وبدأت وأنا عمري 16 سنة في تدخين الحشيش وشرب الخمر لأول مرة وذلك أيضًا بدافع المغامرة و حبي للتجربة و الشعور بالاختلاف. تصورت في هذا الوقت أن لا أحد يستطيع أن يفعل مثلي، فكنت ألتقي مع أصدقائي في كل يوم خميس ليلاً لكي ندخن الحشيش ونشرب الخمر ونضحك ونتحدث. استمر هذا الحال سنوات قليلة وكانت شكوك أهلي كثيرة تجاهي بسبب كثرة سهري خارج المنزل والأحاديث السرية في التليفون وأموري الغريبة. ولكني كنت أنجح في الدراسة لذلك لم يستطيعوا مواجهتي بالتقصير أو الإهمال. في ذلك الوقت كنت أنجح في الدراسة عن طريق الغش والتزوير.  									

Crack is the street name given to cocaine that has been processed from cocaine hydrochloride to a free base for smoking. Rather than requiring the more volatile method of processing cocaine using ether, crack cocaine is processed with ammonia or sodium bicarbonate (baking soda) and water and heated to remove the hydrochloride, thus producing a form of cocaine that can be smoked. The term crack refers to the crackling sound heard when the mixture is smoked (heated), presumably from the sodium bicarbonate.
Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.
Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.
These are stimulants used primarily to delay the onset of mental and physical fatigue. Students studying long hours for exams, athletes who feel the drugs will improve their performance, and workers who want to stay awake on the job often use stimulants. These drug compounds are often found in diet pills which, if misused, can lead to anorexia nervosa. Anorexia nervosa is a pathological loss of appetite thought to be psychological in origin that is manifested in extreme dieting and excessive thinness. Caffeine is also found in many beverages, pain medications, and allergy and cold remedies.
With hundreds of presets in each plug-in to choose from—including rooms, plates, halls, chambers, and more—you’ll be able to quickly get to the right amount of space and depth for your mix, no matter how tight the deadline. Whether you’re mixing a vocal with a stereo plate or fitting your dialogue into a pristine room in Atmos 7.1.4, there’s a preset for you!
Some fatal accidents have occurred during states of LSD intoxication. Many LSD users experience flashbacks, recurrence of certain aspects of a person’s experience, without the user having taken the drug again. A flashback occurs suddenly, often without warning, and may occur within a few days or more than a year after LSD use. Flashbacks usually occur in people who use hallucinogens chronically or have an underlying personality problem; however, otherwise healthy people who use LSD occasionally may also have flashbacks. Bad trips and flashbacks are only part of the risks of LSD use.
Over $78 billion in prescription and over-the-counter (OTC) drugs are produced each year in the United States alone. Although most people use these medications properly, a significant number do not. They might take them without a doctor’s prescription, use more than prescribed, or take them for reasons other than those that the drugs were prescribed for.
MDMA also is related in its structure and effects to methamphetamine, which has been shown to cause degeneration of neurons containing the neurotransmitter dopamine. Damage to these neurons is the underlying cause of the motor disturbances seen in Parkinson’s disease. Symptoms of this disease begin with lack of coordination and tremors and can eventually result in a form of paralysis.

But dramatic improvements in numerical simulations helped to revive the field roughly five years ago—allowing scientists to recognize that the phenomenon might be more widespread. Gang Chen, an engineer at MIT, for example, was able to predict that second sound might be visible within graphite at rather balmy temperatures. That prediction electrified Duncan, who tested it just as soon as he could—eventually putting the rest of his pursuits on the back burner, once the results proved to be so counterintuitive.   
Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.
أنا اسمي م.م عمري 39 سنة متزوج ولي طفلتين ك. 8 سنوات و ن. 5 سنوات وأنا مدمن مخدرات ( هيروين ) متعافي منذ 4 سنوات ونصف. نشأت في أسرة في مستوى فوق المتوسط. والدي مستشار قانوني في إحدى شركات البترول قطاع عام، ووالدتي ربة منزل، ولي أخ يكبرني بسنتين وأخت تكبرني بثلاث سنوات. أنا أصغر فرد في الأسرة والدي ووالدتي متفاهمين إلى حد ما. كانت والدتي تهتم بدراستنا و المذاكرة كثيرًا وشخصيتها قوية. أما والدي هادئ الطباع وذو خبرة في الحياة و حبوب من الجميع. أثناء طفولتي كنت أسمع دائمًا بطريقة ضاحكة ومرحة إني جئت غلطة و كنت مولود غير مرغوب فيه لأنهم أرادوا أن يتوقفوا عن الإنجاب بعد مجيء بنت وولد و لكني للأسف حضرت!
×