وعلى سبيل المثال، 1 باسكال متوسط جذر التربيع لضغط الصوت (94 ديسيبل) في الجو معناه أن الضغط الفعلي في موجة الصوت تهتز بين (1 ضغط جوي {\displaystyle -{\sqrt {2}}} باسكال) و(1 ضغط جوي {\displaystyle +{\sqrt {2}}} باسكال)، أي بين 101323.6 و 101326.4 باسكال. مثل هذا الفرق الطفيف في الضغط الجوي عند تردد صوتي يؤثر على الأذن كصوت ضوضائي يصم وقد يتسبب في إفساد السمع كما يرى من الجدول أدناه.

When addicted individuals stop using cocaine, they often become depressed. This also may lead to further cocaine use to alleviate depression. Prolonged cocaine snorting can result in ulceration of the mucous membrane of the nose and can damage the nasal septum enough to cause it to collapse. Cocaine-related deaths are often a result of cardiac arrest or seizures followed by respiratory arrest.
بدأ إحساسي بالاختلاف منذ هذه اللحظات في طفولتي فأتذكر أني كنت أفعل أشياء غريبة مثل البحث في الأشياء  الخاصة بأبي، وتزوير الشهادات الدراسية. كنت لا أعلم لماذا أفعل هذه الأشياء. كنت دائمًا أحب الجلوس مع من يكبرني سنًا وأحاول التكلم مثله، وكنت دائمًا أختلق المشاكل وأحب أن أكون محور الاهتمام و الحديث بين العائلة والجيران والأصدقاء. أتذكر أني في هذه المرحلة في سن عشرة سنوات تقريبًا كنت ألعب مع صديق لي في مدخل العمارة و كان يجري خلفي و قام بعرقلتي من الخلف فسقطت بدماغي على الأرض، لم يحدث شيئًا، لكني قمت بتمثيلية إني فقدت الذاكرة ولا أتذكر أي أحد و استمرت هذه التمثيلية أسبوعين تقريبًا و أنا أمثل على الجميع؛ في هذا الوقت كان محور اهتمام الجيران والأصدقاء والعائلة أنا وفقداني للذاكرة.
– Antitussives and Expectorants – Antitussives are cough suppressants used to treat painful, persistent coughs. Expectorants are used to help clear mucous from the respiratory system. Both medications may contain alcohol and some may contain narcotics, such as codeine, to relieve pain and induce sleep. Some may be addictive. Young people may abuse these medications for the effects derived from alcohol use, as the alcohol content in some OTC preparations may be as high as 40 percent.
Integrators and developers building services, apps, and devices across markets and verticals (e.g. telecoms, utilities, manufacturing, OEM, finance, etc.), benefit from adding speech output to services and applications. Text to speech enables a wider-reaching, more consumer-oriented end-user experience, helping reduce costs and increasing automation while providing personalized customer interactions.
الصوت هو تردد آلي،[1] أو موجة قادرة على التحرك في وسط مادي مثل الهواء، والأجسام الصلبة، السوائل، والغازات، ولا تنتشر في الفراغ (إذا وضعنا جرسا في ناقوس زجاجي وفرغنا الناقوس من الهواء، فإننا لا نسمع صوت الجرس عندما يدق بسبب عدم انتقال هزات (صوت) الجرس في الفراغ).[2][3][4] وباستطاعة الكائن الحي تحسس الصوت عن طريق عضو خاص يسمى الأذن. ومصادر الصوت في الطبيعة كثيرة، كانفجارات البراكين وأصوات الرعد؛ ويصدر من حركة الأجسام، كحركة السيارات والطائرات. من منظور علم الأحياء الصوت هو إشارة تحتوي على نغمة أو عدة نغمات تصدر من الكائن الحي الذي يملك العضو الباعث للصوت، تستعمل كوسيلة اتصال بينه وبين كائن آخر من جنسه أو من جنس آخر، يعبر من خلالها عما يريد قوله أو فعله بوعي أو بغير وعي مسبق، ويسمى الأحساس الذي تسببه تلك الذبذبات بحاسة السمع. 									

MDMA also is related in its structure and effects to methamphetamine, which has been shown to cause degeneration of neurons containing the neurotransmitter dopamine. Damage to these neurons is the underlying cause of the motor disturbances seen in Parkinson’s disease. Symptoms of this disease begin with lack of coordination and tremors and can eventually result in a form of paralysis.

من أبرز التحديات التي تواجه تعافي المدمن كما تواجه علاج الادمان ككل ، حيث أن ما بني على خطأ سوف يكبر على هذا الخطأ ويفسد خطة علاج الادمان ككل .. وهذا يعود على المدمن بالضرر الكبير فهو يفقده الثقة في برامج علاج الادمان كلها ، مما يترتب عليه في النهاية استمراره في معاناته ، وربما تماديه في تعاطيه دون توقف ، مما يعود عليه وعلى عائلته والمجتمع بالضرر..


First, Duncan deposited heat into the graphite sample using two crossed laser beams to create an interference pattern—alternating bright and dark regions that correspond to crests and troughs in the colliding waves of light. At the outset, the crests heated up the graphite while the troughs remained cool. But once Duncan switched off the lasers, the pattern would begin to slowly diminish as heat flowed from the hot crests to the cool troughs. The experiment would reach its end once the entire sample reached a uniform temperature. Or at least that is what typically happens. But when the lasers stopped shining, the graphite had other plans, continuing to allow the heat to flow until the hot crests became cooler than the troughs. This is rather like a stove top that becomes ice-cold the instant you turn it off rather than gradually cooling to ambient temperature. “That’s weird,” Nelson says. “Heat isn’t supposed to do that!”
×