Longitudinal research on marijuana use among young people below college age indicates those who used marijuana have lower achievement than the non-users, more acceptance of deviant behaviour, more delinquent behaviour and aggression, greater rebelliousness, poorer relationships with parents, and more associations with delinquent and drug-using friends.
Compared to the light users, heavy marijuana users made more errors and had more difficulty sustaining attention, shifting attention to meet the demands of changes in the environment, and in registering, processing, and using information. These findings suggest that the greater impairment among heavy users is likely due to an alteration of brain activity produced by marijuana.
- برنامج "العبقري الصغير": لتقوية الأطفال في علوم الحاسب اكتشفي قيمة تطبيق "العبقري الصغير" الذي يحتوي على العمليات الحسابية الأربع "الجمع، الطرح، الضرب، القسمة" بأسلوب شيق ومنوع وبخلفياته الملونة المرحة، حيث تظهر للطفل العمليات الحسابية على شكل لعبة، ويجب عليه تفجير الفقاعة التي تحتوي الإجابة الصحيحة، وتساعده في حل المطلوب والإجابة عن الأسئلة المطروحة، وهو يناسب الأطفال في المراحل الابتدائية.
Addiction to nicotine results in withdrawal symptoms when a person tries to stop smoking. For example, a study found that when chronic smokers were deprived of cigarettes for 24 hours, they had increased anger, hostility, and aggression, and loss of social cooperation. Persons suffering from withdrawal also take longer to regain emotional equilibrium following stress. During periods of abstinence and/or craving, smokers have shown impairment across a wide range of psychomotor and cognitive functions, such as language comprehension.
قدمنا لكم في ثنايا المقالة شرح موجز وبسيط لمجموعة من برامج الأطفال التعليمية بالصوت والصورة ، بالاضافة إلى روابط مباشرة لتحميل برامج تعليمية للأطفال ، وقد تضمنت الفقرات السابقة مجموعة متنوعة من أفضل برامج تعليم الأطفال القراءة والكتابة وهي مناسبة لمرحلة رياض الأطفال وتهدف لاكسابهم أساسيات اللغة العربية والحساب واللغة الانجليزية ، فإن كنت تبحث عن تحميل ألعاب تعليمية للأطفال 5 سنوات أو تحميل ألعاب تعليمية للأطفال 3 سنوات مجانا أو حتى ألعاب تعليمية للأطفال 4 سنوات ، يمكنك الاستفادة من هذه المقالة في ذلك حيث تجد عدة برامج تعليمية مجانية متنوعة تشمل تلقين الطفل عدة مهارات ضرورية باستخدام ألعاب أطفال تعليمية عربية للصغار وبرامج أطفال تعليمية بالصوت والصورة .
A drug is addicting if it causes compulsive, often uncontrollable drug craving, seeking, and use, even in the face of negative health and social consequences. Marijuana meets this criterion. More than 120,000 people enter treatment per year for their primary marijuana addiction. In addition, animal studies suggest marijuana causes physical dependence, and some people report withdrawal symptoms.
ويمثل الإدمان التأثير الأقوى للمخدرات على عقلية، ونفسية المتعاطي، وهذا ينطبق بصورة خاصة على الأفيونات، مثل الهيروين، والذي يسبب اعتماداً كيميائياً، وأيضا المنشطات، مثل الكوكايين، والذي يشعل مراكز الاستمتاع، والسرور في المخ، والمرتبطة بالسلوك الانتعاشي، وكما في حالة الاشتياق الجسدي الحقيقي للمخدر، فإن الإدمان النفسي، يمكن أن يتسبب في أن يبحث الفرد باستمرار عن المخدر، وذلك برغم الآثار السلبية الملحوظة.
Some fatal accidents have occurred during states of LSD intoxication. Many LSD users experience flashbacks, recurrence of certain aspects of a person’s experience, without the user having taken the drug again. A flashback occurs suddenly, often without warning, and may occur within a few days or more than a year after LSD use. Flashbacks usually occur in people who use hallucinogens chronically or have an underlying personality problem; however, otherwise healthy people who use LSD occasionally may also have flashbacks. Bad trips and flashbacks are only part of the risks of LSD use.
وبدأت وأنا عمري 16 سنة في تدخين الحشيش وشرب الخمر لأول مرة وذلك أيضًا بدافع المغامرة و حبي للتجربة و الشعور بالاختلاف. تصورت في هذا الوقت أن لا أحد يستطيع أن يفعل مثلي، فكنت ألتقي مع أصدقائي في كل يوم خميس ليلاً لكي ندخن الحشيش ونشرب الخمر ونضحك ونتحدث. استمر هذا الحال سنوات قليلة وكانت شكوك أهلي كثيرة تجاهي بسبب كثرة سهري خارج المنزل والأحاديث السرية في التليفون وأموري الغريبة. ولكني كنت أنجح في الدراسة لذلك لم يستطيعوا مواجهتي بالتقصير أو الإهمال. في ذلك الوقت كنت أنجح في الدراسة عن طريق الغش والتزوير.

The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
For recreational use, laughing gas is normally inhaled from a balloon which has been filled from a canister. Once inhaled the effects of the drug are felt within five to ten seconds and, depending how much has been inhaled, can last for anywhere between thirty seconds and four minutes. Ten to fifteen minutes after inhalation the high subsides, around an hour later laughing gas will have been completely eliminated from the body, long term effects remain.
بدأ إحساسي بالاختلاف منذ هذه اللحظات في طفولتي فأتذكر أني كنت أفعل أشياء غريبة مثل البحث في الأشياء  الخاصة بأبي، وتزوير الشهادات الدراسية. كنت لا أعلم لماذا أفعل هذه الأشياء. كنت دائمًا أحب الجلوس مع من يكبرني سنًا وأحاول التكلم مثله، وكنت دائمًا أختلق المشاكل وأحب أن أكون محور الاهتمام و الحديث بين العائلة والجيران والأصدقاء. أتذكر أني في هذه المرحلة في سن عشرة سنوات تقريبًا كنت ألعب مع صديق لي في مدخل العمارة و كان يجري خلفي و قام بعرقلتي من الخلف فسقطت بدماغي على الأرض، لم يحدث شيئًا، لكني قمت بتمثيلية إني فقدت الذاكرة ولا أتذكر أي أحد و استمرت هذه التمثيلية أسبوعين تقريبًا و أنا أمثل على الجميع؛ في هذا الوقت كان محور اهتمام الجيران والأصدقاء والعائلة أنا وفقداني للذاكرة.
أنا اسمي م.م عمري 39 سنة متزوج ولي طفلتين ك. 8 سنوات و ن. 5 سنوات وأنا مدمن مخدرات ( هيروين ) متعافي منذ 4 سنوات ونصف. نشأت في أسرة في مستوى فوق المتوسط. والدي مستشار قانوني في إحدى شركات البترول قطاع عام، ووالدتي ربة منزل، ولي أخ يكبرني بسنتين وأخت تكبرني بثلاث سنوات. أنا أصغر فرد في الأسرة والدي ووالدتي متفاهمين إلى حد ما. كانت والدتي تهتم بدراستنا و المذاكرة كثيرًا وشخصيتها قوية. أما والدي هادئ الطباع وذو خبرة في الحياة و حبوب من الجميع. أثناء طفولتي كنت أسمع دائمًا بطريقة ضاحكة ومرحة إني جئت غلطة و كنت مولود غير مرغوب فيه لأنهم أرادوا أن يتوقفوا عن الإنجاب بعد مجيء بنت وولد و لكني للأسف حضرت!
×