ومن أبرز أنواع المخدرات المنتشرة في لبنان الحشيشة، بسبب وفرتها وكثرة زراعتها في مناطق البقاع. تليها الأقراص المخدرة، وتحديداً الكبتاجون، وهي من مشتقات مادة الأمفيتامين، ثم الكوكايين والهيروين، وفق دراسة أعدتها "المؤسسة الدولية للمعلومات". مشيرةً إلى أن نسبة تعاطي الحشيش خلال السنوات الثلاث الماضية بلغت 39%، والهيروين 30%، والكوكايين 13%. ولفتت إلى أن 
In addition to nicotine, cigarette smoke is primarily composed of a dozen gases (mainly carbon monoxide) and tar. The tar in a cigarette, which varies from about 15 mg for a regular cigarette to 7 mg in a low-tar cigarette, exposes the user to a high expectancy rate of lung cancer, emphysema, and bronchial disorders. The carbon monoxide in the smoke increases the chance of cardiovascular diseases. The Environmental Protection Agency has concluded that second hand smoke causes lung cancer in adults and greatly increases the risk of respiratory illnesses in children and sudden infant death.
For recreational use, laughing gas is normally inhaled from a balloon which has been filled from a canister. Once inhaled the effects of the drug are felt within five to ten seconds and, depending how much has been inhaled, can last for anywhere between thirty seconds and four minutes. Ten to fifteen minutes after inhalation the high subsides, around an hour later laughing gas will have been completely eliminated from the body, long term effects remain.
وبدأ الجميع يدركون أني في مشكلة كبيرة ولكني كنت لا أرى ذلك بل أرى أنني سيئ الحظ ولا أحد يفهمني. واستمريت في تعاطي الهيروين، وحصلت على الشهادة الجامعية بالتزوير، ثم جاء الوقت الدخول في الخدمة العسكرية. لكني في الجيش تعاطيت الهيروين بصفة منتظمة، ودبرت الفلوس عن طريق النصب أو السرقة أو الاحتيال أو المصالح؛ فتعرضت للسجن العسكري في أثناء الخدمة العسكرية وسجنت لمدة شهر داخل السجن العسكري. كانت فترة صعبة جدًا وكان هذا بسبب المشاكل التي كنت أفتعلها لنفسي نتيجة تأثير تعاطي المخدرات. وبعد انتهاء فترة التجنيد وأنا مستمر في تعاطي الهيروين قررت السفر إلى إحدى المدن السياحية للعمل بمجال السياحة.
Longitudinal research on marijuana use among young people below college age indicates those who used marijuana have lower achievement than the non-users, more acceptance of deviant behaviour, more delinquent behaviour and aggression, greater rebelliousness, poorer relationships with parents, and more associations with delinquent and drug-using friends.

These are stimulants used primarily to delay the onset of mental and physical fatigue. Students studying long hours for exams, athletes who feel the drugs will improve their performance, and workers who want to stay awake on the job often use stimulants. These drug compounds are often found in diet pills which, if misused, can lead to anorexia nervosa. Anorexia nervosa is a pathological loss of appetite thought to be psychological in origin that is manifested in extreme dieting and excessive thinness. Caffeine is also found in many beverages, pain medications, and allergy and cold remedies.


ويحمل التعاطي معه في أحيان كثيرة خطر الوفاة نتيجة للجرعة الزائدة، أو المغامرة غير المحسوبة، وهذا بدوره يمكن أن يؤدي إلى زيادة في عدد الأرامل الشباب، والأطفال الأيتام في عمر صغيرة، وحتى في حالات التعاطي الأقل خطورة، فإن المخدر يمكن أن يؤثر في إنتاجية الفرد، وقدراته في مجال عمله تأثيراً كبيراً، ويمكن أن يتسبب التعاطي المكثف للمخدرات، مثل الماريجوانا في إعاقة الأداء الوظيفي المعرفي للفرد، ويقلل من مستوياته الدافعية، وقد تؤدي هذه العقاقير بالإضافة إلى الإصابة بالبارانويا، والأوهام، والاضطرابات الذهنية، والعديد من الآثار الأخرى التي قد تؤثر تأثيراً سلبياً على التنسيق في مجال العمل.
قد يكون هناك ما يسمى الادمان النشط، وهو تطور طبيعي أثناء مراحل العلاج، لكن خلال إعادة تأهيل مدمنى المخدرات يحرص الفريق الطبي المتابع للحالة أن تكون هناك ملاحظة دائمة، خاصة لأن مرحلة سحب السموم من الجسم تعد أخطر المراحل التى تستدعي ذلك، نظرًا لخطورة الأعراض الانسحابية الناتجة عنها، ومن هنا لابد من إيقاف ما يسمى "الادمان النشط" الذى قد يفاقم المشكلة الادمانية لدى الشخص المدمن.

When addicted individuals stop using cocaine, they often become depressed. This also may lead to further cocaine use to alleviate depression. Prolonged cocaine snorting can result in ulceration of the mucous membrane of the nose and can damage the nasal septum enough to cause it to collapse. Cocaine-related deaths are often a result of cardiac arrest or seizures followed by respiratory arrest.
إذا لاحظنا بعناية الطرق التي يحدث بها الصوت نجد أنه لابد من بذل شغل في كل حالة.الموسيقى يبذل شغلا لتحريك أوتار الآلة الموسيقية كما أن الصوت الناتج عندما تصفق يديك لتشجيع فريقا رياضيا مثلا يأتي من بذل شغل وهذا الشغل المبذول بواسطة اليدين يسبب اضطرابا في الهواء المحيط متحولا إلى طاقة صوتية تتشكل على شكل موجات منتظمة عليه فإن الصوت صورة من صور الطاقة إذا استقبلتها الأذن يحدث الإحساس بالسمع.
Meet Arlo Pear! He's a family man with a loving wife, a rebellious daughter, twin sons, and a half-dead dog, he's also got a nice job with the city in New Jersey. He's a mass transit engineer. But one day Arlo is fired so he must try to get another job. He finds a similar one to his old one, except it's in Boise, Idaho. Sounds good to Arlo, so he can finally get away from his insane neighbor who has a lawn mower the size of Pennsylvania. Only problem, how to break it to the family? The decision is soon made: they're moving. Now they've got to sell their house which has hilarious results, so now they need to get movers. Two former cons now movers show up with King Kong Bundy. Now, they gotta find a new house in Idaho. They soon find their dream house, so they return to New Jersey and head off to Boise. Arlo hires a man (Dana Carvey) to drive his SAAB to Idaho, not knowing he's a man of eight personalities. And if that isn't bad enough, their new house is not what they expected, and ... Written by Dylan Self
But dramatic improvements in numerical simulations helped to revive the field roughly five years ago—allowing scientists to recognize that the phenomenon might be more widespread. Gang Chen, an engineer at MIT, for example, was able to predict that second sound might be visible within graphite at rather balmy temperatures. That prediction electrified Duncan, who tested it just as soon as he could—eventually putting the rest of his pursuits on the back burner, once the results proved to be so counterintuitive.   
Many medications contain alcohol and narcotics such as codeine, which can be addictive and life-threatening. Use of alcohol, a depressant, with some prescription and over-the-counter drugs may inhibit or increase the drug’s effectiveness and cause a loss of coordination. Combining OTC drugs with some prescription drugs can cause the similar effects, or even more harmful types of reactions.
من التحديات الفنية التي تواجه علاج الادمان ،حيث أن البعض يظن أن الانتكاسة تأتي فجأة بلا مقدمات ، ولكن هذا غير صحيح ... بالانتكاسة تسبقها أفكار تعاطي ، حيث تتوارد على ذهن المدمن افكار التعاطي وآثاره من نشوة ووهم أنه ينسى بذلك همومه وآلامه ، وقد يؤدي تراكم هذه الأفكار على ذهن  المدمن دون التزامه بأحد البرامج العلاجية  لوقوعه في التعاطي مرة أخرى وانتكاسته التي تجعله يفقد السيطرة على مرضه وسلوكياته ، ويعود مرة أخرى لما كان فيه من تعاطي وفقدان سيطرة ..
- برنامج " ABC Kids - Tracing & Phonics ": اللغة الإنجليزية هي لغة العصر الحالي، فعلمي طفلك أبجديات الحروف الإنجليزية بأسلوب ترفيهي وشيق من خلال برنامج تعليم الحروف الإنجليزية الممتع، ومن خصائص التطبيق مساعدة طفلك على تعلم سماع الصوت، وتتبع الحروف الأبجدية التي تجعل من التعلم متعة للأطفال، ويضم سلسلة من الألعاب لمساعدة الأطفال، وهو يناسب الطفل من عمر ثلاث سنوات، ويتميز التطبيق بالرسومات والألوان المحببة للطفل مع عرض الأحرف الكبيرة والأحرف الصغيرة.

تؤثر العديد من العقاقير، والمخدرات، تأثيراً كبيراً على الحالة النفسية، والعقلية للفرد، حيث تسبب له في حالات عديدة توتراً كبيراً وتعيق قدرته على الأداء الوظيفي الملائم، ويمكن رؤية هذه الآثار، ليس فقط فيمن يتعاطون هذه السموم، ولكن أيضا فيمن يمرون بمرحلة الانسحاب، وفي بعض الحالات، يمكن أن يؤدي التعاطي، إلى أضرار نفسية، وفيسيولوجية مستديمة، ولكن يمكن التغلب على هذه الآثار لدى العديد من المدمنين عن طريق العلاج، والدعم.
أنا اسمي م.م عمري 39 سنة متزوج ولي طفلتين ك. 8 سنوات و ن. 5 سنوات وأنا مدمن مخدرات ( هيروين ) متعافي منذ 4 سنوات ونصف. نشأت في أسرة في مستوى فوق المتوسط. والدي مستشار قانوني في إحدى شركات البترول قطاع عام، ووالدتي ربة منزل، ولي أخ يكبرني بسنتين وأخت تكبرني بثلاث سنوات. أنا أصغر فرد في الأسرة والدي ووالدتي متفاهمين إلى حد ما. كانت والدتي تهتم بدراستنا و المذاكرة كثيرًا وشخصيتها قوية. أما والدي هادئ الطباع وذو خبرة في الحياة و حبوب من الجميع. أثناء طفولتي كنت أسمع دائمًا بطريقة ضاحكة ومرحة إني جئت غلطة و كنت مولود غير مرغوب فيه لأنهم أرادوا أن يتوقفوا عن الإنجاب بعد مجيء بنت وولد و لكني للأسف حضرت!
×