To understand why, just think about how heat is conducted through the air. It is carried via molecules, which constantly collide with each other and scatter the heat in all directions—forwards, sideways and even backwards. That fundamental inefficiency makes conductive heat relatively sluggish (radiant heat, by comparison, can travel at light speed as infrared radiation). The same sluggishness holds for heat moving through a solid. Here, phonons (packets of acoustic vibrational energy) carry the heat much like molecules in the air, allowing it to scatter in all directions and slowly disperse. “It's a little bit like, if you take a drop of food coloring and put it into water, it spreads,” says Keith Nelson, Duncan’s advisor at MIT. “It doesn’t just move straight as an arrow away from where you put the drop.” But that is precisely what Duncan’s experiment suggested. In second sound, the backscattering from phonons is heavily suppressed, allowing heat to shoot forward. “That’s the way wavelike motion behaves,” Nelson says. “If you’re in a pool and you launch a water wave, it will leave where you are.… But it’s just not normal for heat to behave that way.”
English contains several sound homographs, all with distinct histories. For example, the sound that means "something heard" descends from Latin sonus ("sound"), whereas the sound that means "to measure the depth of water" traces to Old French sonde ("sounding line"). Another sound, however, is the contemporary form of Old English's gesund. Gesund is related to several words in other languages, such as Old Saxon gisund ("sound"), Old Frisian sund ("fresh, unharmed, healthy"), and Gothic swinths ("sound" or "healthy"). Another relative is Old High German's gisunt ("healthy"), which led to modern German's gesund, the root of gesundheit.
Recent findings indicate that smoking marijuana while shooting up cocaine has the potential to cause severe increases in heart rate and blood pressure. In one study, experienced marijuana and cocaine users were given marijuana alone, cocaine alone, and then a combination of both. Each drug alone produced cardiovascular effects; when they were combined, the effects were greater and lasted longer. The heart rate of the subjects in the study increased 29 beats per minute with marijuana alone and 32 beats per minute with cocaine alone. When the drugs were given together, the heart rate increased by 49 beats per minute, and the increased rate persisted for a longer time.
Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
تدخل الموجات الصوتية إلى الأذن بعد أن يقوم الصيوان بتجميعها، ثم تمر عبر القناة السمعية الخارجية (الصورة:gg) إلى الطبلة (الصورة:tf) التي تحولها إلى اهتزازات تنتقل إلى المطرقة (الصورة:h) فالسندان (الصورة:a) فالركاب (الصورة:s) وثم إلى القوقعة التي يؤدي اهتزاز القناتين السمعية (الصورة:tht) والدهليزية (الصورة:vht) فيها إلى توليد سلسلة من الذبذبات تنتقل بواسطة العصب السمعي إلى المخ بصورة سيالات عصبية، حيث تترجم هناك إلى أصوات نسمعها.
وكما هو الحال بالنسبة للإدمان، فإن بعض المخدرات يكون لها آثار نفسية، وعقلية، قوية، ومستديمة، فقد يؤدي تعاطي بعض المواد إلى حالات من الذهان، والأوهام، وخصوصاً عقاقير الهلوسة، التي لها تأثير جذري على طريقة عمل المخ، حيث يصعب جداً على المتعاطين لها لفترات طويلة العودة إلى الواقع اليومي المعتاد، وتشتهر بعض العقاقير أيضا بقدرتها على التسبب في تفاقم حالات الصحة النفسية، والعقلية، الموجودة من قبل، واستثارة الحالات النفسية، والعقلية، التي كانت كامنة من قبل.

تدخل الموجات الصوتية إلى الأذن بعد أن يقوم الصيوان بتجميعها، ثم تمر عبر القناة السمعية الخارجية (الصورة:gg) إلى الطبلة (الصورة:tf) التي تحولها إلى اهتزازات تنتقل إلى المطرقة (الصورة:h) فالسندان (الصورة:a) فالركاب (الصورة:s) وثم إلى القوقعة التي يؤدي اهتزاز القناتين السمعية (الصورة:tht) والدهليزية (الصورة:vht) فيها إلى توليد سلسلة من الذبذبات تنتقل بواسطة العصب السمعي إلى المخ بصورة سيالات عصبية، حيث تترجم هناك إلى أصوات نسمعها.
Whether it’s through the legendary heritage of Denon, the classic American strength of Polk Audio, the premium performance and minimalist cool of Definitive Technology, the highly-sought-after amplification and pedigree of Marantz, the action-inspired form factors of Polk BOOM, the wireless home audio solutions of HEOS, or the accessible performance of Boston Acoustics, everyone will find their sound here… however they want to enjoy it.
يستخدم الصوت كوسيلة تواصل بين الكائنات الحية، فمثلاً عند الإنسان، يقوم الشخص بإخراج الهواء من الرئتين بكميات معينة وتصطدم أثناء خروجها بالأحبال الصوتية مؤدية إلى اهتزازها وتكوين موجات مختلفة تخرج عن طريق الفم حتى تكون الأحرف المنطوقة، كما يستخدم عند الحيوانات في عمليات التزاوج والنداء والعراك بينها، فارتفاع الصوت يؤدي إلى إحداث حالة الخوف عند الطرف الآخر.

تدخل الموجات الصوتية إلى الأذن بعد أن يقوم الصيوان بتجميعها، ثم تمر عبر القناة السمعية الخارجية (الصورة:gg) إلى الطبلة (الصورة:tf) التي تحولها إلى اهتزازات تنتقل إلى المطرقة (الصورة:h) فالسندان (الصورة:a) فالركاب (الصورة:s) وثم إلى القوقعة التي يؤدي اهتزاز القناتين السمعية (الصورة:tht) والدهليزية (الصورة:vht) فيها إلى توليد سلسلة من الذبذبات تنتقل بواسطة العصب السمعي إلى المخ بصورة سيالات عصبية، حيث تترجم هناك إلى أصوات نسمعها.
وفعلاً استطعت أن أفعل ذلك لأيام قصيرة ثم بدأ الإحساس بالملل والزهق و عدم الرضا ينتابني مرة ثانية. فقلت إني سأدخن الحشيش وأشرب الخمر فقط ولن أعود للبرشام مرة أخرى لأنه يسبب مشاكل كثيرة. وبدأت في تعاطي الحشيش مرة أخرى، وشرب الخمر. وكانت هذه الفترة في بداية دراستي الجامعية ونجحت في الدراسة بنفس أسلوب الغش و التزوير. وفي هذه الفترة قام أحد أصدقائي بعرض دواء كحة و قال لي إن دماغه عالية قوي ولا تسبب المشاكل مثل البرشام. وقمت بتجربة هذا الدواء وكان مفعولة كالسحر يجعلني متزن وأعرف أتحدث ويمدني بقدرة على الإقناع وليس له أعراض مثل البرشام. وعشت هكذا لسنوات قليلة انتهت بدخولي للصيدليات وسرقة هذا الدواء من الصيدليات حتى ارتفع سعره بصورة غير مقبولة. في هذا الوقت قال لي أحد أصدقائي إن هذا الدواء غالي الثمن جدًا و باستطاعتنا بنصف هذا الثمن أن نعمل دماغ عالية عن طريق البودرة.
نحن نشعر بمسؤولياتنا تجاه مجتمعنا في مواجهة هذا المرض ونسعى من خلال موقع مصحة علاج الادمان لتقديم برامج علاجية حديثة للتغلب على المخدرات والتوعية الممكنة للأسر والأهالي التي تعانى من تبعات هذا المرض وتقديم نماذج أمل للأفراد الذين يبحثون عن وسيله جديدة للحياة بدون مخدرات وللاستشارات المجانية يرجى التواصل معنا على 00201008968989 نحن نقدم الدعم وفى سرية تامة .
لو لم يكن لدينا إلا برنامج واحد ننصحكم بتحميله لأطفالكم لتعليمهم أساسيات اللغة العربية والانجليزية والحساب ، فإننا ننصحكم بهذا البرنامج المميز بحق ، برنامج تعليم الحروف والأرقام عبر الهاتف من أفضل البرامج التعليمية والشاملة للصغار ، يعرض التطبيق كافة المهارات الخاصة بتعلم الحروف العربية والانجليزية والأرقام بشكل جذاب وشائق ومميز ، وعبر آلية يتسنى للطفل التعرف فيها على النطق الصحيح والسليم والواضح للحروف والأرقام ، يتم تعليم الطفل مهارات الحساب الأساسية كالجمع والطرح والقسمة والضرب بالاضافة للعد التصاعدي والتنازلي من خلال ألعاب تعليمية مميزة وهادفة لتلقين الطفل الأساسيات كجدول الضرب وغيرها من الأمور وكل ذلك دون وجود الاتصال بالانترنت .

Some users of cocaine report feelings of restlessness, irritability, and anxiety. An appreciable tolerance to the high may be developed, and many addicts report that they seek but fail to achieve as much pleasure as they did from their first exposure. Scientific evidence suggests that the powerful neuropsychological reinforcing property of cocaine is responsible for an individual’s continued use, despite harmful physical and social consequences.


في هذه اللحظة ظهر لي أمل فبدأت في الخروج من وحدتي وظل يتحدث معي عن الإدمان والتبطيل والتعافي والتغيير. وكان يسمعني جيدًا ويهتم بحديثي. بعد ذلك قام الدكتور بتحويلي من المستشفى إلى بيت إعادة تأهيل للمدمنين. دخلت هذا البيت ووجدت أن كلهم مدمنين مثلي لكن مبطلين فترات مختلفة، ووجدت أنشطة عديدة تقام في هذا البيت كلها أنشطة جماعية نشترك فيها كلنا، وبدأت أعرف نفسي من جديد في هذا البيت من خلال برنامج 12 خطوة، وأخذت مشرف شخصي أتكلم معه وأشاركه أفكاري وأحاسيسي ومشاعري. فبدأت أضع يدي على الخلل في شخصيتي وبدأت أتعامل معه. وفترة تبطيلي تزيد يوم بعد يوم وأزداد الثقة بي وبدأ الجميع يشجعونني بما فيهم زوجتي وأخوتي حتى بدأت أتغير في أشياء كثيرة وسلوكيات كثيرة.
The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
بدأت دراسة الصوتيات في القرن الخامس قبل الميلاد في الهند القديمة على يد عالم اللغويات بانيني الذي بحث في مكان انتاج الصوت وطريقة انتاجه (الكيفية) في اللغة السنسكريتية. ومن أقدم من أهتم بهذا العلم الخليل بن أحمد الفراهيدي المتوفي في نهاية القرن الثامن الميلادي، من تلاميذه سيبويه الذي ألف كتابه "الكتاب" وفيه وصف دقيق لأصوات اللغة العربية ومخرج place of articulation كل منها وطريقة manner إخراجها[1].
When addicted individuals stop using cocaine, they often become depressed. This also may lead to further cocaine use to alleviate depression. Prolonged cocaine snorting can result in ulceration of the mucous membrane of the nose and can damage the nasal septum enough to cause it to collapse. Cocaine-related deaths are often a result of cardiac arrest or seizures followed by respiratory arrest.
وعلى سبيل المثال، 1 باسكال متوسط جذر التربيع لضغط الصوت (94 ديسيبل) في الجو معناه أن الضغط الفعلي في موجة الصوت تهتز بين (1 ضغط جوي {\displaystyle -{\sqrt {2}}} باسكال) و(1 ضغط جوي {\displaystyle +{\sqrt {2}}} باسكال)، أي بين 101323.6 و 101326.4 باسكال. مثل هذا الفرق الطفيف في الضغط الجوي عند تردد صوتي يؤثر على الأذن كصوت ضوضائي يصم وقد يتسبب في إفساد السمع كما يرى من الجدول أدناه.
- برنامج "العبقري الصغير": لتقوية الأطفال في علوم الحاسب اكتشفي قيمة تطبيق "العبقري الصغير" الذي يحتوي على العمليات الحسابية الأربع "الجمع، الطرح، الضرب، القسمة" بأسلوب شيق ومنوع وبخلفياته الملونة المرحة، حيث تظهر للطفل العمليات الحسابية على شكل لعبة، ويجب عليه تفجير الفقاعة التي تحتوي الإجابة الصحيحة، وتساعده في حل المطلوب والإجابة عن الأسئلة المطروحة، وهو يناسب الأطفال في المراحل الابتدائية.
Today, athletes and others abuse anabolic steroids to enhance performance and also to improve physical appearance. Anabolic steroids are taken orally or injected, typically in cycles of weeks or months (referred to as cycling), rather than continuously. Cycling involves taking multiple doses of steroids over a specific period of time, stopping for a period, and starting again. In addition, users often combine several different types of steroids to maximize their effectiveness while minimizing negative effects (referred to as stacking).

Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.


It also suggests that the finding might find a practical use in the future. Not only is the temperature far more practical than the cryogenic chill required to work with the previous findings, but graphite is a commonplace material—two characteristics that might help engineers overcome the daunting issue of heat management in microelectronics today. Just imagine if heat rushed away at the speed of sound, allowing materials and devices to cool much more rapidly. Such a feat surely would allow engineers to build smaller, more efficient microelectronics. With this in mind, Narayanamurti (who worked on second sound when he was at AT&T Bell Laboratories from 1968 to 1987) suspects that the field soon flourish once again. “If I were still at Bell Labs, I would have people doing experiments on it because it will be important 10, 15 years down the road.”
When addicted individuals stop using cocaine, they often become depressed. This also may lead to further cocaine use to alleviate depression. Prolonged cocaine snorting can result in ulceration of the mucous membrane of the nose and can damage the nasal septum enough to cause it to collapse. Cocaine-related deaths are often a result of cardiac arrest or seizures followed by respiratory arrest.

تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.
إعادة تأهيل المدمن على المخدرات تكون من خلال عدة أساليب لها بالغ الأثر عليه خلال رحلة العلاج من الادمان، ويعد العلاج الجمعي أو الجماعي من أهم تلك الأساليب التى تحقق أكبر نسب تعافي على مستوى العالم، وترجع أسباب نجاحه فى خلق البيئة الطبيعية التى يمارس فيها المريض حياته بكامل إراداته دون وضع قيود وشروط تعجيزية، تمكنه من استخدام وات وتفعيل مهارات تساعده فى رحلة العلاج على الابتكار والتغير والنمو، وهى سلسلة نفسية هامة لتفعيل دور إعادة تأهيل مدمنى المخدرات.
There is great risk whether cocaine is ingested by inhalation (snorting), injection, or smoking. It appears that compulsive cocaine use may develop even more rapidly if the substance is smoked rather than snorted. Smoking allows extremely high doses of cocaine to reach the brain very quickly and brings an intense and immediate high. The injecting drug user is at risk for transmitting or acquiring HIV infection/AIDS if needles or other injection equipment are shared.
Most users of LSD voluntarily decrease or stop its use over time. LSD is not considered an addictive drug since it does not produce compulsive drug-seeking behaviour as do cocaine, amphetamine, heroin, alcohol, and nicotine. However, like many of the addictive drugs, LSD produces tolerance, so some users who take the drug repeatedly must take progressively higher doses to achieve the state of intoxication that they had previously achieved. This is an extremely dangerous practice, given the unpredictability of the drug.
من أبرز التحديات التي تواجه تعافي المدمن كما تواجه علاج الادمان ككل ، حيث أن ما بني على خطأ سوف يكبر على هذا الخطأ ويفسد خطة علاج الادمان ككل .. وهذا يعود على المدمن بالضرر الكبير فهو يفقده الثقة في برامج علاج الادمان كلها ، مما يترتب عليه في النهاية استمراره في معاناته ، وربما تماديه في تعاطيه دون توقف ، مما يعود عليه وعلى عائلته والمجتمع بالضرر..
The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
With magic mushroom use, one can never be sure of what they are taking. There are hundreds of different types, some of which are highly poisonous and can cause serious illness and can be potentially fatal. The strength depends on the freshness, season and origin of the mushrooms so the amount of psychoactive chemical entering the body is difficult to predict.
تتيح بيوت إعادة التأهيل من خلال برامج مثل الإقامة الكاملة للرجال، الإقامة الكاملة للإناث، وبرامج أخرى، العديد من الميزات التى تُسهم بشكل فاعل فى خروج النتائج العلاجية فى صورتها المطلوبة، حيث تضمن لك هذه البرامج عدم التعرض بشكل أو بأخر لنفس البيئة أو التعرض للأشخاص أو العيش بالأماكن التى كانت سببًا فى الادمان وتفاقم المشكلة، لكن البيئة العلاجية التى توفرها لك تلك البرامج، تضمن لك أفضل نتيجة يحتاجها مريض قرر العلاج ثم التعافي ثم الخروج للمجتمع من جديد.
×