تختلف مقادير الصوت المسموعة باختلاف أطوال موجاتها، فهناك موجات صوتية غير مسموعة للإنسان ومسموعة من قبل الحيوانات الأخرى، لذلك لجأ الإنسان إلى صناعة آلات تستطيع قراءة الموجات الصوتية غير المسموعة وتحويلها بعد مرورها بعدّة عمليات تنقية إلى أصوات مسموعة يمكن فمهما، وتتمّ عملية السمع عند الإنسان عن طريق دخول الأمواج الصوتية من الأذن البشرية حتى تضرب طبلة الأذن الداخلية، ممّا يؤدي إلى إحداث اهتزازات فيها بعدها تنتقل إلى الأذن الداخلية والتي تعمل على تحويل هذه الاهتزازات إلى إشارات كهربائية يمكن تحليلها بواسطة الدماغ وتحويلها إلى لغات مفهومة عند الإنسان.
Methamphetamine is taken orally or intranasally (snorting the powder), by intravenous injection, and by smoking. Immediately after smoking or intravenous injection, the methamphetamine user experiences an intense sensation, called a rush or flash, that lasts only a few minutes and is described as extremely pleasurable. Oral or intranasal use produces euphoria – a high, but not a rush. Users may become addicted quickly, and use it with increasing frequency and in increasing doses.
Addiction to nicotine results in withdrawal symptoms when a person tries to stop smoking. For example, a study found that when chronic smokers were deprived of cigarettes for 24 hours, they had increased anger, hostility, and aggression, and loss of social cooperation. Persons suffering from withdrawal also take longer to regain emotional equilibrium following stress. During periods of abstinence and/or craving, smokers have shown impairment across a wide range of psychomotor and cognitive functions, such as language comprehension.
علم الصوتيات والذي يُعرف (بالإنجليزية: Phonetics) يختلف عن علم النطقيات أي (Phonology)، حيث يُعنى علم الصوتيات بدراسة العملية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت وانتقاله واستقباله من ناحية جسمانية؛ أي انه علم يدرس الأعضاء الحية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت (جهاز النطق) وانتقاله (الموجات الصوتية) واستقباله (الاستقبال السمعي). أما علم النطقيات أو الفونولوجيا (كما تُعرف باسم علم الصواتة) فهو يدرس الطبيعة المجرّدة لوحدات الصوت أو الإشارة التي تشكّل الكلمات التي بدورها تشكّل اللغة. وبالتالي يمكن القول أن الصوتيات هي دراسة عملية تكوين الأصوات، أما النطقيات فتتمحور حول دراسة الأصوات في حد ذاتها.
قدمنا لكم في ثنايا المقالة شرح موجز وبسيط لمجموعة من برامج الأطفال التعليمية بالصوت والصورة ، بالاضافة إلى روابط مباشرة لتحميل برامج تعليمية للأطفال ، وقد تضمنت الفقرات السابقة مجموعة متنوعة من أفضل برامج تعليم الأطفال القراءة والكتابة وهي مناسبة لمرحلة رياض الأطفال وتهدف لاكسابهم أساسيات اللغة العربية والحساب واللغة الانجليزية ، فإن كنت تبحث عن تحميل ألعاب تعليمية للأطفال 5 سنوات أو تحميل ألعاب تعليمية للأطفال 3 سنوات مجانا أو حتى ألعاب تعليمية للأطفال 4 سنوات ، يمكنك الاستفادة من هذه المقالة في ذلك حيث تجد عدة برامج تعليمية مجانية متنوعة تشمل تلقين الطفل عدة مهارات ضرورية باستخدام ألعاب أطفال تعليمية عربية للصغار وبرامج أطفال تعليمية بالصوت والصورة .
There is great risk whether cocaine is ingested by inhalation (snorting), injection, or smoking. It appears that compulsive cocaine use may develop even more rapidly if the substance is smoked rather than snorted. Smoking allows extremely high doses of cocaine to reach the brain very quickly and brings an intense and immediate high. The injecting drug user is at risk for transmitting or acquiring HIV infection/AIDS if needles or other injection equipment are shared.
تدخل الموجات الصوتية إلى الأذن بعد أن يقوم الصيوان بتجميعها، ثم تمر عبر القناة السمعية الخارجية (الصورة:gg) إلى الطبلة (الصورة:tf) التي تحولها إلى اهتزازات تنتقل إلى المطرقة (الصورة:h) فالسندان (الصورة:a) فالركاب (الصورة:s) وثم إلى القوقعة التي يؤدي اهتزاز القناتين السمعية (الصورة:tht) والدهليزية (الصورة:vht) فيها إلى توليد سلسلة من الذبذبات تنتقل بواسطة العصب السمعي إلى المخ بصورة سيالات عصبية، حيث تترجم هناك إلى أصوات نسمعها.
Many medications contain alcohol and narcotics such as codeine, which can be addictive and life-threatening. Use of alcohol, a depressant, with some prescription and over-the-counter drugs may inhibit or increase the drug’s effectiveness and cause a loss of coordination. Combining OTC drugs with some prescription drugs can cause the similar effects, or even more harmful types of reactions.
Crack is the street name given to cocaine that has been processed from cocaine hydrochloride to a free base for smoking. Rather than requiring the more volatile method of processing cocaine using ether, crack cocaine is processed with ammonia or sodium bicarbonate (baking soda) and water and heated to remove the hydrochloride, thus producing a form of cocaine that can be smoked. The term crack refers to the crackling sound heard when the mixture is smoked (heated), presumably from the sodium bicarbonate.
علم الصوتيات والذي يُعرف (بالإنجليزية: Phonetics) يختلف عن علم النطقيات أي (Phonology)، حيث يُعنى علم الصوتيات بدراسة العملية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت وانتقاله واستقباله من ناحية جسمانية؛ أي انه علم يدرس الأعضاء الحية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت (جهاز النطق) وانتقاله (الموجات الصوتية) واستقباله (الاستقبال السمعي). أما علم النطقيات أو الفونولوجيا (كما تُعرف باسم علم الصواتة) فهو يدرس الطبيعة المجرّدة لوحدات الصوت أو الإشارة التي تشكّل الكلمات التي بدورها تشكّل اللغة. وبالتالي يمكن القول أن الصوتيات هي دراسة عملية تكوين الأصوات، أما النطقيات فتتمحور حول دراسة الأصوات في حد ذاتها.
إعادة تأهيل المدمن على المخدرات تكون من خلال عدة أساليب لها بالغ الأثر عليه خلال رحلة العلاج من الادمان، ويعد العلاج الجمعي أو الجماعي من أهم تلك الأساليب التى تحقق أكبر نسب تعافي على مستوى العالم، وترجع أسباب نجاحه فى خلق البيئة الطبيعية التى يمارس فيها المريض حياته بكامل إراداته دون وضع قيود وشروط تعجيزية، تمكنه من استخدام وات وتفعيل مهارات تساعده فى رحلة العلاج على الابتكار والتغير والنمو، وهى سلسلة نفسية هامة لتفعيل دور إعادة تأهيل مدمنى المخدرات.
The self-study lessons in this section are written and organised according to the levels of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). There are recordings of different situations and interactive exercises that practise the listening skills you need to do well in your studies, to get ahead at work and to communicate in English in your free time. The speakers you will hear are of different nationalities and the recordings are designed to show how English is being used in the world today.

أدركت أنني في مشكلة كبيرة ولا أستطيع حلها وحدي. و قررت أن أذهب لأختي الكبرى و اعترفت لها إني عندي مشكلة كبيرة مع الإدمان وأريد منها المساعدة. وبالفعل قامت أختي باتصالات عديدة حتى أخذت لي موعد مع دكتور متخصص في الإدمان. ذهبت إليه وكنت أتعاطى الهيروين قبل أن أذهب إليه، وكنت أشتري هيروين بفلوس الكشف التي كانت أختي تعطيني إياها. وبعد الجلسة كنت أقول له أنا متأسف أنا نسيت أحضر الفلوس وكان يبتسم فى وجهي و يقول لي ما فيش مشكلة. وتقبلني هذا الدكتور، ثم حولني الى مستشفى لأقضي أعراض السحب. وكان يزورني بصفة مستمرة، وأيضاً قام بزيارتي شخص آخر عرفني بنفسه وقال لي أنه مدمن متعافي وقضى حياته كلها في الأدمان وهو حاليًا متوقف عن جميع أنواع المخدرات لمدة أكثر من أربع سنوات.
السمع هي واحدة من الحواس الخمس التقليدية. وهو القدرة على الاحساس بالاهتزازات عن طريق جهاز مثل الأذن. عدم القدرة على السماع هو ما يسمى بالصمم في البشر والفقاريات الأخرى والسمع عملية تبدأ بالصوت المنبعث الذي يُعد المصدر ويمر بالأذن التي تستشعر الصوت وتلتقطه، وتنتهي بمركز السمع بالمخ. تتالف الأذن من ثلاث اجزاء: 1- خارج الأذن 2- وسط الأذن 3- داخل الأذن
For recreational use, laughing gas is normally inhaled from a balloon which has been filled from a canister. Once inhaled the effects of the drug are felt within five to ten seconds and, depending how much has been inhaled, can last for anywhere between thirty seconds and four minutes. Ten to fifteen minutes after inhalation the high subsides, around an hour later laughing gas will have been completely eliminated from the body, long term effects remain.
من أبرز التحديات التي تواجه تعافي المدمن كما تواجه علاج الادمان ككل ، حيث أن ما بني على خطأ سوف يكبر على هذا الخطأ ويفسد خطة علاج الادمان ككل .. وهذا يعود على المدمن بالضرر الكبير فهو يفقده الثقة في برامج علاج الادمان كلها ، مما يترتب عليه في النهاية استمراره في معاناته ، وربما تماديه في تعاطيه دون توقف ، مما يعود عليه وعلى عائلته والمجتمع بالضرر..

أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين.

Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a, […]
English contains several sound homographs, all with distinct histories. For example, the sound that means "something heard" descends from Latin sonus ("sound"), whereas the sound that means "to measure the depth of water" traces to Old French sonde ("sounding line"). Another sound, however, is the contemporary form of Old English's gesund. Gesund is related to several words in other languages, such as Old Saxon gisund ("sound"), Old Frisian sund ("fresh, unharmed, healthy"), and Gothic swinths ("sound" or "healthy"). Another relative is Old High German's gisunt ("healthy"), which led to modern German's gesund, the root of gesundheit.
المهتز الذي ينشر الموجة الصوتية يبعث الطاقة مع هذه الموجة، وتُعرف شدة الصوت بدلالة الطاقة التي تحملها هذه الموجة، ولكي نتحرى الدقة نرسم مساحة قدرها الوحدة عمودية على اتجاه الانتشار، وعندئذٍ سوف نعرف شدة الموجة بأنها الطاقة التي تحملها الموجة في الثانية عبر وحدة المساحات العمودية على اتجاه انتشار الموجة، وحيث أن الشدة هي الطاقة في الثانية، إذن شدة الصوت هي القدرة المارة خلال وحدة مساحات عمودية على اتجاه انتشار الموجة، ووحدات شدة الصوت هي الواط لكل متر مربع.
Ryan Duncan froze. He had just performed a new experiment examining common graphite—the stuff of pencil lead—but the results seemed physically impossible: Heat, which typically disperses slowly, had traveled through the graphite at the speed of sound. That is like placing a pot of water on a hot stove and instead of counting down the long minutes until that water starts to simmer, watching it boil almost instantaneously.

The short-term effects of heroin abuse appear soon after a single dose and disappear in a few hours. After an injection of heroin, the user reports feeling a surge of euphoria (rush) accompanied by a warm flushing of the skin, a dry mouth, and heavy extremities. Following this initial euphoria, the user goes on the nod, an alternately wakeful and drowsy state. Mental functioning becomes clouded due to the depression of the central nervous system.
×