Laughing gas is available several forms, one being the medical form which is produced to be used as an anaesthetic and is therefore subject to pharmaceuticals law. A second, less pure form of laughing gas is for commercial use and is commonly used to tune engines. This less pure form may often contain other chemicals or gases such as methyl nitrate which can lead to oxygen deficiency in the human body. Laughing gas can also be purchased in cartridges that can be used to make whipped cream.
وتعتبر الجريمة أحد الآثار الأكثر خطورة لتعاطي المخدرات على المجتمع، وعلى الرغم من أن العديد من حالات الإدمان، (مثل تعاطي الحبوب المنومة التي تصرف بوصفة طبية)، نادراً ما تدفع من يحترمون القانون للإتيان بالسلوكيات الإجرامية، إلا أن الأنواع الأخرى من المخدرات مثل الهيروين، والأفيونات، يمكن أن تؤدي بشكل مباشر إلى زيادة معدلات الجريمة في مجتمعات معينة سواء على المستوى الوطني أو الدولي.

وكما هو الحال بالنسبة للإدمان، فإن بعض المخدرات يكون لها آثار نفسية، وعقلية، قوية، ومستديمة، فقد يؤدي تعاطي بعض المواد إلى حالات من الذهان، والأوهام، وخصوصاً عقاقير الهلوسة، التي لها تأثير جذري على طريقة عمل المخ، حيث يصعب جداً على المتعاطين لها لفترات طويلة العودة إلى الواقع اليومي المعتاد، وتشتهر بعض العقاقير أيضا بقدرتها على التسبب في تفاقم حالات الصحة النفسية، والعقلية، الموجودة من قبل، واستثارة الحالات النفسية، والعقلية، التي كانت كامنة من قبل.
الصوت هو تردد آلي،[1] أو موجة قادرة على التحرك في وسط مادي مثل الهواء، والأجسام الصلبة، السوائل، والغازات، ولا تنتشر في الفراغ (إذا وضعنا جرسا في ناقوس زجاجي وفرغنا الناقوس من الهواء، فإننا لا نسمع صوت الجرس عندما يدق بسبب عدم انتقال هزات (صوت) الجرس في الفراغ).[2][3][4] وباستطاعة الكائن الحي تحسس الصوت عن طريق عضو خاص يسمى الأذن. ومصادر الصوت في الطبيعة كثيرة، كانفجارات البراكين وأصوات الرعد؛ ويصدر من حركة الأجسام، كحركة السيارات والطائرات. من منظور علم الأحياء الصوت هو إشارة تحتوي على نغمة أو عدة نغمات تصدر من الكائن الحي الذي يملك العضو الباعث للصوت، تستعمل كوسيلة اتصال بينه وبين كائن آخر من جنسه أو من جنس آخر، يعبر من خلالها عما يريد قوله أو فعله بوعي أو بغير وعي مسبق، ويسمى الأحساس الذي تسببه تلك الذبذبات بحاسة السمع.
المهتز الذي ينشر الموجة الصوتية يبعث الطاقة مع هذه الموجة، وتُعرف شدة الصوت بدلالة الطاقة التي تحملها هذه الموجة، ولكي نتحرى الدقة نرسم مساحة قدرها الوحدة عمودية على اتجاه الانتشار، وعندئذٍ سوف نعرف شدة الموجة بأنها الطاقة التي تحملها الموجة في الثانية عبر وحدة المساحات العمودية على اتجاه انتشار الموجة، وحيث أن الشدة هي الطاقة في الثانية، إذن شدة الصوت هي القدرة المارة خلال وحدة مساحات عمودية على اتجاه انتشار الموجة، ووحدات شدة الصوت هي الواط لكل متر مربع.
Research has shown that stress and anxiety affect nicotine tolerance and dependence. The stress hormone corticosterone reduces the effects of nicotine; therefore, more nicotine must be consumed to achieve the same effect. This increases tolerance to nicotine and leads to increased dependence. Studies in animals have also shown that stress can directly cause relapse to nicotine self-administration after a period of abstinence.
علم الصوتيات والذي يُعرف (بالإنجليزية: Phonetics) يختلف عن علم النطقيات أي (Phonology)، حيث يُعنى علم الصوتيات بدراسة العملية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت وانتقاله واستقباله من ناحية جسمانية؛ أي انه علم يدرس الأعضاء الحية التي يتم من خلالها إنتاج الصوت (جهاز النطق) وانتقاله (الموجات الصوتية) واستقباله (الاستقبال السمعي). أما علم النطقيات أو الفونولوجيا (كما تُعرف باسم علم الصواتة) فهو يدرس الطبيعة المجرّدة لوحدات الصوت أو الإشارة التي تشكّل الكلمات التي بدورها تشكّل اللغة. وبالتالي يمكن القول أن الصوتيات هي دراسة عملية تكوين الأصوات، أما النطقيات فتتمحور حول دراسة الأصوات في حد ذاتها.
valid, sound, cogent, convincing, telling mean having such force as to compel serious attention and usually acceptance. valid implies being supported by objective truth or generally accepted authority. a valid reason for being absent a valid marriage sound implies a basis of flawless reasoning or of solid grounds. a sound proposal for reviving the economy cogent may stress either weight of sound argument and evidence or lucidity of presentation. the prosecutor's cogent summation won over the jury convincing suggests a power to overcome doubt, opposition, or reluctance to accept. a convincing argument for welfare reform telling stresses an immediate and crucial effect striking at the heart of a matter. a telling example of bureaucratic waste
السمع هي واحدة من الحواس الخمس التقليدية. وهو القدرة على الاحساس بالاهتزازات عن طريق جهاز مثل الأذن. عدم القدرة على السماع هو ما يسمى بالصمم في البشر والفقاريات الأخرى والسمع عملية تبدأ بالصوت المنبعث الذي يُعد المصدر ويمر بالأذن التي تستشعر الصوت وتلتقطه، وتنتهي بمركز السمع بالمخ. تتالف الأذن من ثلاث اجزاء: 1- خارج الأذن 2- وسط الأذن 3- داخل الأذن

 يصنف برنامج تعليم القرآن الكريم للأطفال وخاصة جزء عم من خلال الشخصية الكرتونية الجذابة للأطفال والمسماة عدنان كواحد من أفضل تطبيقات وبرامج تعليم الأطفال القرآن الكريم في سن مبكرة ولا سيما في الفترة العمرية من 3 سنوات حتى 12 سنة ، يتميز برنامج عدنان معلم القرآن بأسلوب عرض متميز وألوان جميلة ومؤثرات صوتية جذابة ، تقوم الشخصية الخيالية عدنان بقراءة القرآن الكريم بصوت جميل للقارئ الشيخ المنشاوي ومن ثم يقوم الأطفال بتكرار القراءة من بعده ، كما يتضمن التطبيق أيضا العديد من الأذكار والأدعية المختلفة والأحاديث بالاضافة لأناشيد أحرف الهجاء لكي يتقن الطفل الطريقة الصحيحة لقراءة الآيات القرآنية ، يمكنكم تنزيل التطبيق مباشرة من خلال الرابط التالي في الأسفل .
Benzodiazepines are the most widely prescribed tranquilizers and sleep-inducing medications. Drugs used to treat anxiety and tension are Valium, Xanax, Ativan, and Tranxene. Drugs used for sleeping are Dalamine, Restotril and Halcion. Possible side effects include drowsiness, poor coordination or light-headedness. Overuse of these drugs can lead to respiratory difficulties, sleeplessness, coma and even death.
In 1989, the U.S. Surgeon General issued a report that concluded that cigarettes and other forms of tobacco, such as cigars, pipe tobacco, and chewing tobacco, are addictive and that nicotine is the drug in tobacco that causes addiction. In addition, the report determined that smoking was a major cause of stroke and the third leading cause of death in the United States.

Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
ومن أبرز أنواع المخدرات المنتشرة في لبنان الحشيشة، بسبب وفرتها وكثرة زراعتها في مناطق البقاع. تليها الأقراص المخدرة، وتحديداً الكبتاجون، وهي من مشتقات مادة الأمفيتامين، ثم الكوكايين والهيروين، وفق دراسة أعدتها "المؤسسة الدولية للمعلومات". مشيرةً إلى أن نسبة تعاطي الحشيش خلال السنوات الثلاث الماضية بلغت 39%، والهيروين 30%، والكوكايين 13%. ولفتت إلى أن 

وبدأت وأنا عمري 16 سنة في تدخين الحشيش وشرب الخمر لأول مرة وذلك أيضًا بدافع المغامرة و حبي للتجربة و الشعور بالاختلاف. تصورت في هذا الوقت أن لا أحد يستطيع أن يفعل مثلي، فكنت ألتقي مع أصدقائي في كل يوم خميس ليلاً لكي ندخن الحشيش ونشرب الخمر ونضحك ونتحدث. استمر هذا الحال سنوات قليلة وكانت شكوك أهلي كثيرة تجاهي بسبب كثرة سهري خارج المنزل والأحاديث السرية في التليفون وأموري الغريبة. ولكني كنت أنجح في الدراسة لذلك لم يستطيعوا مواجهتي بالتقصير أو الإهمال. في ذلك الوقت كنت أنجح في الدراسة عن طريق الغش والتزوير.
في هذه اللحظة ظهر لي أمل فبدأت في الخروج من وحدتي وظل يتحدث معي عن الإدمان والتبطيل والتعافي والتغيير. وكان يسمعني جيدًا ويهتم بحديثي. بعد ذلك قام الدكتور بتحويلي من المستشفى إلى بيت إعادة تأهيل للمدمنين. دخلت هذا البيت ووجدت أن كلهم مدمنين مثلي لكن مبطلين فترات مختلفة، ووجدت أنشطة عديدة تقام في هذا البيت كلها أنشطة جماعية نشترك فيها كلنا، وبدأت أعرف نفسي من جديد في هذا البيت من خلال برنامج 12 خطوة، وأخذت مشرف شخصي أتكلم معه وأشاركه أفكاري وأحاسيسي ومشاعري. فبدأت أضع يدي على الخلل في شخصيتي وبدأت أتعامل معه. وفترة تبطيلي تزيد يوم بعد يوم وأزداد الثقة بي وبدأ الجميع يشجعونني بما فيهم زوجتي وأخوتي حتى بدأت أتغير في أشياء كثيرة وسلوكيات كثيرة.
وفعلاً استطعت أن أفعل ذلك لأيام قصيرة ثم بدأ الإحساس بالملل والزهق و عدم الرضا ينتابني مرة ثانية. فقلت إني سأدخن الحشيش وأشرب الخمر فقط ولن أعود للبرشام مرة أخرى لأنه يسبب مشاكل كثيرة. وبدأت في تعاطي الحشيش مرة أخرى، وشرب الخمر. وكانت هذه الفترة في بداية دراستي الجامعية ونجحت في الدراسة بنفس أسلوب الغش و التزوير. وفي هذه الفترة قام أحد أصدقائي بعرض دواء كحة و قال لي إن دماغه عالية قوي ولا تسبب المشاكل مثل البرشام. وقمت بتجربة هذا الدواء وكان مفعولة كالسحر يجعلني متزن وأعرف أتحدث ويمدني بقدرة على الإقناع وليس له أعراض مثل البرشام. وعشت هكذا لسنوات قليلة انتهت بدخولي للصيدليات وسرقة هذا الدواء من الصيدليات حتى ارتفع سعره بصورة غير مقبولة. في هذا الوقت قال لي أحد أصدقائي إن هذا الدواء غالي الثمن جدًا و باستطاعتنا بنصف هذا الثمن أن نعمل دماغ عالية عن طريق البودرة.

Some users of cocaine report feelings of restlessness, irritability, and anxiety. An appreciable tolerance to the high may be developed, and many addicts report that they seek but fail to achieve as much pleasure as they did from their first exposure. Scientific evidence suggests that the powerful neuropsychological reinforcing property of cocaine is responsible for an individual’s continued use, despite harmful physical and social consequences.
أنا اسمي م.م عمري 39 سنة متزوج ولي طفلتين ك. 8 سنوات و ن. 5 سنوات وأنا مدمن مخدرات ( هيروين ) متعافي منذ 4 سنوات ونصف. نشأت في أسرة في مستوى فوق المتوسط. والدي مستشار قانوني في إحدى شركات البترول قطاع عام، ووالدتي ربة منزل، ولي أخ يكبرني بسنتين وأخت تكبرني بثلاث سنوات. أنا أصغر فرد في الأسرة والدي ووالدتي متفاهمين إلى حد ما. كانت والدتي تهتم بدراستنا و المذاكرة كثيرًا وشخصيتها قوية. أما والدي هادئ الطباع وذو خبرة في الحياة و حبوب من الجميع. أثناء طفولتي كنت أسمع دائمًا بطريقة ضاحكة ومرحة إني جئت غلطة و كنت مولود غير مرغوب فيه لأنهم أرادوا أن يتوقفوا عن الإنجاب بعد مجيء بنت وولد و لكني للأسف حضرت!
And it certainly is not supposed to do that at such high temperatures. Marzari, who predicted the phenomenon at almost the same time as Chen, was therefore fairly confident that it would prove valid. Even so, he was less certain that second sound would be seen at the foreseen high temperatures. “If you had asked me to bet my mortgage on the existence of this effect, I would have said yes,” Marzari says. “But the question is always does it happen at 100 Kelvin, 20 Kelvin or 0.1 Kelvin?” Duncan’s experiment found the effect at 120 Kelvin—more than 10 times higher than previous measurements. “Nobody ever thought that you would actually be able to do this at such high temperatures,” says Venkatesh Narayanamurti, a research professor of technology and public policy at Harvard University who was not involved in the study. “In that sense, it breaks some conventional wisdom.”
Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a

Environmental factors such as the availability of marijuana, expectations about how the drug would affect them, the influence of friends and social contacts, and other factors that differentiate identical twins’ experiences also were found to have an important effect; however, it also was discovered that the twins’ shared or family environment before age 18 had no detectable influence on their response to marijuana.
Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a
Ryan Duncan froze. He had just performed a new experiment examining common graphite—the stuff of pencil lead—but the results seemed physically impossible: Heat, which typically disperses slowly, had traveled through the graphite at the speed of sound. That is like placing a pot of water on a hot stove and instead of counting down the long minutes until that water starts to simmer, watching it boil almost instantaneously.
– Antitussives and Expectorants – Antitussives are cough suppressants used to treat painful, persistent coughs. Expectorants are used to help clear mucous from the respiratory system. Both medications may contain alcohol and some may contain narcotics, such as codeine, to relieve pain and induce sleep. Some may be addictive. Young people may abuse these medications for the effects derived from alcohol use, as the alcohol content in some OTC preparations may be as high as 40 percent.
Death from inhalants usually is caused by a very high concentration of fumes. Deliberately inhaling from an attached paper or plastic bag or in a closed area greatly increases the chances of suffocation. Even when using aerosols or volatile products for their legitimate purposes (i.e., painting, cleaning), it is wise to do so in a well-ventilated room or outdoors.
With magic mushroom use, one can never be sure of what they are taking. There are hundreds of different types, some of which are highly poisonous and can cause serious illness and can be potentially fatal. The strength depends on the freshness, season and origin of the mushrooms so the amount of psychoactive chemical entering the body is difficult to predict.

When used regularly in medium to high doses, laughing gas can lead to nerve damage as it reduces the effectiveness of Vitamin B12 which normally helps protect the nerves. This damage may lead to motor disorders which cause tingling and numbness in the limbs. The use of laughing gas can cause long term damage to the brain cells if oxygen deficiency occurs too often while using it.


تحذير: إن جميع المحتويات في هذا الموقع هي ملك للموقع (العربي للبرامج الموثوقة) ، و حقوق النشر و الملكية محفوظة للموقع ولا يجوز نقل الموضوعات او التلاعب باعادة صياغتها، بدون اذن مسبق وذلك من خلال مراسلتنا عبر صفحة اتصل بنا. لا تتجاهل هذا التحذير وتعرض موقعك للخطر، فلن نتهاون مع اي انتهاك لحقوق الملكية للموقع. نحن نحترم الملكية الفكرية للاخرين، وكل العلامات التجارية، والشعارات التجارية هي مملوكة لاصحابها. حقوق النشر محفوظة للموقع 2019
And for the most part, it does not. Second sound was first detected in liquid helium 75 years ago and later seen within three solids. “All indications early on were that this was something that would really be confined to very few materials and only at very low temperatures,” Nelson says. As such, scientists thought they had hit the end of the road. “It wasn’t super clear what [second sound] could be apart from a scientific statement,” says Nicola Marzari, a materials scientist at the Swiss Federal Institute of Technology, in Lausanne, who was not involved in this study. “So, the entire field went dormant for many years.”
Physical effects of cocaine use include constricted peripheral blood vessels, dilated pupils, and increased temperature, heart rate, and blood pressure. The duration of cocaine’s immediate euphoric effects, which include hyper-stimulation, reduced fatigue, and mental clarity, depends on the route of administration. The faster the absorption, the more intense the high.
سافرت و قررت أن أتوقف عن تعاطي الهيروين وأشرب الحشيش و الخمر فقط. واستمريت في ذلك فترة قصيرة ولكني اشتقت للهيروين. فبدأت أتعاطي الهيروين في الأجازات في القاهرة كل يوم لمدة أسبوع وهي فترة الأجازة بأكملها، ثم تماديت بأخذ كمية من الهيروين معي لتكفيني لمدة أسبوع آخر ثم بدأت أرسل في الشراء للأسبوع الثالث ثم بدأت أطلب أجازة في الأسبوع الرابع. وفي هذه الفترة كنت مدرك أني مدمن ولكن باستطاعتي التوقف وحدي. ولكن لم أتمكن من ذلك، فقررت الزواج لأني ظننت أن بزواجي مشكلتي سوف تنتهي وسوف أتوقف عن الهيروين وأتعاطى الأشياء الأخرى فقط.
×