Sensations and feelings change much more dramatically than the physical signs. The user may feel several different emotions at once or swing rapidly from one emotion to another. If taken in a large enough dose, the drug produces delusions and visual hallucinations. The user’s sense of time and self changes. Sensations may seem to cross over, giving the user the feeling of hearing colours and seeing sounds. These changes can be frightening and can cause panic.
وفي تونس، تشير التقديرات الرسمية إلى أن عدد المدمنين بلغ نحو 311 ألف شخص، أي نسبة 2.8% من إجمالي عدد السكان البالغ نحو 11 مليون نسمة، 70% منهم دون الـ35 عاماً. بدورها، أحصت "الجمعية التونسية للوقاية من المخدرات" أكثر من 500 ألف مستهلك للمخدرات عموماً، من بينهم نحو 100 ألف مستهلك لمادة القنب الهندي، و200 ألف مستهلك للأقراص، أبرزها السوبيتاكس وهو عقار صنع أصلاً لعلاج إدمان الهيروين، لكن سوء استخدامه حوله إلى مادة مهلوسة شديدة الإدمان. إضافة إلى الكبتاغون والأكستاسي، و20 ألف مستهلك للمخدرات المحقونة، من بينها "أل أس دي"، الذي يُستخدم أقراص أو سائل للحقن، يليهم مستهلكي الكوكايين والهيروين.

In 1989, the U.S. Surgeon General issued a report that concluded that cigarettes and other forms of tobacco, such as cigars, pipe tobacco, and chewing tobacco, are addictive and that nicotine is the drug in tobacco that causes addiction. In addition, the report determined that smoking was a major cause of stroke and the third leading cause of death in the United States.


Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a

لم أكن أتصور وأنا في بداية مشواري هذا أن أتعاطى هذا المخدر القاتل الهيروين ولكني بدأت في تعاطيه. وأتذكر أني في أول مرة أخذت هذا المخدر عن طريق الشم فقط فقال لي أصدقائي أنه عن طريق الحقن سأوفر الكثير، والدماغ ستكون أكبر. ولذلك منذ ثاني مرة بدأت أتعاطي الهيروين عن طريق الحقن وبدأت في تعاطي هذا المخدر بطريقة يومية و منتظمة. وكنت قد وصلت إلى السنة الثالثة في الجامعة بدون رسوب في أي سنة ولكن أثناء تعاطي هذا المخدر بدأ الانحدار يزداد بصورة كبيرة وسريعة. فرسبت سنتين على التوالي لأني كنت لا أقوى على الذهاب للامتحان، وعندما كنت أذهب لم يكن لدي القدرة والصبر على الغش! فكنت أترك الامتحان لأتعاطى الهيروين.
Environmental factors such as the availability of marijuana, expectations about how the drug would affect them, the influence of friends and social contacts, and other factors that differentiate identical twins’ experiences also were found to have an important effect; however, it also was discovered that the twins’ shared or family environment before age 18 had no detectable influence on their response to marijuana.
أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين. 									

المهتز الذي ينشر الموجة الصوتية يبعث الطاقة مع هذه الموجة، وتُعرف شدة الصوت بدلالة الطاقة التي تحملها هذه الموجة، ولكي نتحرى الدقة نرسم مساحة قدرها الوحدة عمودية على اتجاه الانتشار، وعندئذٍ سوف نعرف شدة الموجة بأنها الطاقة التي تحملها الموجة في الثانية عبر وحدة المساحات العمودية على اتجاه انتشار الموجة، وحيث أن الشدة هي الطاقة في الثانية، إذن شدة الصوت هي القدرة المارة خلال وحدة مساحات عمودية على اتجاه انتشار الموجة، ووحدات شدة الصوت هي الواط لكل متر مربع.
وبدأت وأنا عمري 16 سنة في تدخين الحشيش وشرب الخمر لأول مرة وذلك أيضًا بدافع المغامرة و حبي للتجربة و الشعور بالاختلاف. تصورت في هذا الوقت أن لا أحد يستطيع أن يفعل مثلي، فكنت ألتقي مع أصدقائي في كل يوم خميس ليلاً لكي ندخن الحشيش ونشرب الخمر ونضحك ونتحدث. استمر هذا الحال سنوات قليلة وكانت شكوك أهلي كثيرة تجاهي بسبب كثرة سهري خارج المنزل والأحاديث السرية في التليفون وأموري الغريبة. ولكني كنت أنجح في الدراسة لذلك لم يستطيعوا مواجهتي بالتقصير أو الإهمال. في ذلك الوقت كنت أنجح في الدراسة عن طريق الغش والتزوير. 

وبدأ الجميع يدركون أني في مشكلة كبيرة ولكني كنت لا أرى ذلك بل أرى أنني سيئ الحظ ولا أحد يفهمني. واستمريت في تعاطي الهيروين، وحصلت على الشهادة الجامعية بالتزوير، ثم جاء الوقت الدخول في الخدمة العسكرية. لكني في الجيش تعاطيت الهيروين بصفة منتظمة، ودبرت الفلوس عن طريق النصب أو السرقة أو الاحتيال أو المصالح؛ فتعرضت للسجن العسكري في أثناء الخدمة العسكرية وسجنت لمدة شهر داخل السجن العسكري. كانت فترة صعبة جدًا وكان هذا بسبب المشاكل التي كنت أفتعلها لنفسي نتيجة تأثير تعاطي المخدرات. وبعد انتهاء فترة التجنيد وأنا مستمر في تعاطي الهيروين قررت السفر إلى إحدى المدن السياحية للعمل بمجال السياحة.
برنامج جدول الضرب الناطق للأندرويد هو عبارة عن برنامج تعليمي للأطفال الصغار يهدف لتعليم وتحفيظ جدول الضرب بطريقة سهلة ومتدرجة ، من خلال آلية فعالة يتم عبرها نطق جميع جداول الضرب من 1 حتى 10 بالصوت ، مع تكرار الصوت لكل أرقام جدول الضرب عبر برنامج جدول الضرب لضمان الحفظ السليم والمتقن للجدول ، ختاما فإن برنامج جدول الضرب من أفضل امج تعليم الأطفال القراءة والكتابة حيث يقدم مساعدة للأطفال الذين يعانون من مشاكل في حفظ جدول الضرب عبر آلية سهلة ومميزة ، للحصول على التطبيق وتنزيله من خلال متجر جوجل بلاي اضغط على الزر التالي في الأسفل.
إعادة تأهيل المدمن على المخدرات تكون من خلال عدة أساليب لها بالغ الأثر عليه خلال رحلة العلاج من الادمان، ويعد العلاج الجمعي أو الجماعي من أهم تلك الأساليب التى تحقق أكبر نسب تعافي على مستوى العالم، وترجع أسباب نجاحه فى خلق البيئة الطبيعية التى يمارس فيها المريض حياته بكامل إراداته دون وضع قيود وشروط تعجيزية، تمكنه من استخدام وات وتفعيل مهارات تساعده فى رحلة العلاج على الابتكار والتغير والنمو، وهى سلسلة نفسية هامة لتفعيل دور إعادة تأهيل مدمنى المخدرات.

Crack is the street name given to cocaine that has been processed from cocaine hydrochloride to a free base for smoking. Rather than requiring the more volatile method of processing cocaine using ether, crack cocaine is processed with ammonia or sodium bicarbonate (baking soda) and water and heated to remove the hydrochloride, thus producing a form of cocaine that can be smoked. The term crack refers to the crackling sound heard when the mixture is smoked (heated), presumably from the sodium bicarbonate.

تقوم بيوت إعادة التأهيل أيضًا من خلالها برامجها المختلفة، بتعليم الشخص المدمن طرق جديدة فى الإدارة، والمقصود هنا هو كيفية إدارة المشكلات الشخصية، الأسرية، وفى العمل، من خلال الانضباط وجعل الأهداف والقيم هى التى تدير حياتي، وكيف يكون للتحكم فى السلوك وتغيير النظريات والأفكار دورًا فى التغيير الشامل للحياة التى قررت أن أخوضها.. ولكن بصورة صحيحة قدر المستطاع، دون اللجوء إلى الأشياء "المخدرات" التى تسبب لي أضرارًا نفسية وجسدية، بداعي الهروب من الواقع أو باعتبارها وسيلة لإرضاء النفس.
ويحمل التعاطي معه في أحيان كثيرة خطر الوفاة نتيجة للجرعة الزائدة، أو المغامرة غير المحسوبة، وهذا بدوره يمكن أن يؤدي إلى زيادة في عدد الأرامل الشباب، والأطفال الأيتام في عمر صغيرة، وحتى في حالات التعاطي الأقل خطورة، فإن المخدر يمكن أن يؤثر في إنتاجية الفرد، وقدراته في مجال عمله تأثيراً كبيراً، ويمكن أن يتسبب التعاطي المكثف للمخدرات، مثل الماريجوانا في إعاقة الأداء الوظيفي المعرفي للفرد، ويقلل من مستوياته الدافعية، وقد تؤدي هذه العقاقير بالإضافة إلى الإصابة بالبارانويا، والأوهام، والاضطرابات الذهنية، والعديد من الآثار الأخرى التي قد تؤثر تأثيراً سلبياً على التنسيق في مجال العمل.
MDMA also is related in its structure and effects to methamphetamine, which has been shown to cause degeneration of neurons containing the neurotransmitter dopamine. Damage to these neurons is the underlying cause of the motor disturbances seen in Parkinson’s disease. Symptoms of this disease begin with lack of coordination and tremors and can eventually result in a form of paralysis.
لو لم يكن لدينا إلا برنامج واحد ننصحكم بتحميله لأطفالكم لتعليمهم أساسيات اللغة العربية والانجليزية والحساب ، فإننا ننصحكم بهذا البرنامج المميز بحق ، برنامج تعليم الحروف والأرقام عبر الهاتف من أفضل البرامج التعليمية والشاملة للصغار ، يعرض التطبيق كافة المهارات الخاصة بتعلم الحروف العربية والانجليزية والأرقام بشكل جذاب وشائق ومميز ، وعبر آلية يتسنى للطفل التعرف فيها على النطق الصحيح والسليم والواضح للحروف والأرقام ، يتم تعليم الطفل مهارات الحساب الأساسية كالجمع والطرح والقسمة والضرب بالاضافة للعد التصاعدي والتنازلي من خلال ألعاب تعليمية مميزة وهادفة لتلقين الطفل الأساسيات كجدول الضرب وغيرها من الأمور وكل ذلك دون وجود الاتصال بالانترنت .
The short-term effects of heroin abuse appear soon after a single dose and disappear in a few hours. After an injection of heroin, the user reports feeling a surge of euphoria (rush) accompanied by a warm flushing of the skin, a dry mouth, and heavy extremities. Following this initial euphoria, the user goes on the nod, an alternately wakeful and drowsy state. Mental functioning becomes clouded due to the depression of the central nervous system.
Although different in makeup, nearly all abused inhalants produce effects similar to anaesthetics, which act to slow down the body’s functions. When inhaled via the nose or mouth into the lungs in sufficient concentrations, inhalants can cause intoxicating effects. Intoxication can last only a few minutes or several hours if inhalants are taken repeatedly.
In 1989, the U.S. Surgeon General issued a report that concluded that cigarettes and other forms of tobacco, such as cigars, pipe tobacco, and chewing tobacco, are addictive and that nicotine is the drug in tobacco that causes addiction. In addition, the report determined that smoking was a major cause of stroke and the third leading cause of death in the United States.

Magic mushrooms are normally consumed orally (ie. eaten) either raw or dried out. Raw magic mushrooms are about 90% water. Amanita muscaria is not often eaten raw as the user can experience severe nausea. Magic mushrooms may also be cooked or combined in food dishes though heating generally breaks down the psychoactive substance. 1 to 5 grams are normally consumed.
Meet Arlo Pear! He's a family man with a loving wife, a rebellious daughter, twin sons, and a half-dead dog, he's also got a nice job with the city in New Jersey. He's a mass transit engineer. But one day Arlo is fired so he must try to get another job. He finds a similar one to his old one, except it's in Boise, Idaho. Sounds good to Arlo, so he can finally get away from his insane neighbor who has a lawn mower the size of Pennsylvania. Only problem, how to break it to the family? The decision is soon made: they're moving. Now they've got to sell their house which has hilarious results, so now they need to get movers. Two former cons now movers show up with King Kong Bundy. Now, they gotta find a new house in Idaho. They soon find their dream house, so they return to New Jersey and head off to Boise. Arlo hires a man (Dana Carvey) to drive his SAAB to Idaho, not knowing he's a man of eight personalities. And if that isn't bad enough, their new house is not what they expected, and ... Written by Dylan Self
It is no wonder that Duncan, a graduate student at the Massachusetts Institute of Technology, could not quite believe his eyes. To ensure that he had not made a mistake, he quadruple-checked everything within his set-up, ran the experiment again, and took a mental-health break. “I tried to get some sleep, knowing that I wouldn’t be able to tell if the experiment was successful or not for several more hours, but I was finding it pretty difficult to shut down for the night,” he recalls. When Duncan’s alarm went off the next morning, he ran to his computer (still in his pajamas) and crunched the new measurements only to confront the same result: Heat had still moved impossibly fast.
دور العائلة من أبرز الأدوار التي تساهم في مواجهة التحديات التي تواجه علاج الادمان ، فى العائلة هي الحصن الأول الذي يحافظ على المدمن وعلى آثار علاج الادمان ، فتقبل العائلة للمدمن من أبرز العوامل التي تمهد للنجاح فى علاج الادمان حيث أن مراحل العلاج تتطلب مساندة العائلة مساندة حقيقية في الانتكاسة واردة في مراحل العلاج ، فلابد أن يكون هناك دعم ملاصق للمدمن حتى يدعمه ليكمل علاجه ويستمر فيه ..

With hundreds of presets in each plug-in to choose from—including rooms, plates, halls, chambers, and more—you’ll be able to quickly get to the right amount of space and depth for your mix, no matter how tight the deadline. Whether you’re mixing a vocal with a stereo plate or fitting your dialogue into a pristine room in Atmos 7.1.4, there’s a preset for you!
But dramatic improvements in numerical simulations helped to revive the field roughly five years ago—allowing scientists to recognize that the phenomenon might be more widespread. Gang Chen, an engineer at MIT, for example, was able to predict that second sound might be visible within graphite at rather balmy temperatures. That prediction electrified Duncan, who tested it just as soon as he could—eventually putting the rest of his pursuits on the back burner, once the results proved to be so counterintuitive.   
The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
في هذه الفترة توفيت والدتي و تركت بعض الإرث من الأموال مبلغ ليس قليلاً وشقة في مدينة نصر وسيارة. و أنا فاقد العمل استمريت في تعاطي الهيروين وأصرف هذه الأموال حتى انتهت. و قمت ببيع الشقة و صرفت فلوسها. ثم قررت أن أستقبل مولودة أخرى وأكيد سوف أتوقف عن الهيروين بعد مجيء الطفلة الثانية. واستقبلت فعلاً طفلتي الثانية وخوفي من تحمل المسئولية يرعبني ولا أشرك أي أحد في مشكلتي. و كنت أعمل لعدة أيام أو عدة أسابيع ثم لا أستطيع الاستمرار لعدم القدرة على الالتزام. فقمت ببيع السيارة، والمشاكل زادت مع زوجتي. وبعد فترة وجدت أنني لا أملك أي شيء ولا يوجد أي شخص بجانبي وزوجتي قررت أن تتركني و تأخذ الطفلتين و تذهب بعيدًا تفاديًا لمزيد من الأذى.
Whether it’s through the legendary heritage of Denon, the classic American strength of Polk Audio, the premium performance and minimalist cool of Definitive Technology, the highly-sought-after amplification and pedigree of Marantz, the action-inspired form factors of Polk BOOM, the wireless home audio solutions of HEOS, or the accessible performance of Boston Acoustics, everyone will find their sound here… however they want to enjoy it.

Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
First, Duncan deposited heat into the graphite sample using two crossed laser beams to create an interference pattern—alternating bright and dark regions that correspond to crests and troughs in the colliding waves of light. At the outset, the crests heated up the graphite while the troughs remained cool. But once Duncan switched off the lasers, the pattern would begin to slowly diminish as heat flowed from the hot crests to the cool troughs. The experiment would reach its end once the entire sample reached a uniform temperature. Or at least that is what typically happens. But when the lasers stopped shining, the graphite had other plans, continuing to allow the heat to flow until the hot crests became cooler than the troughs. This is rather like a stove top that becomes ice-cold the instant you turn it off rather than gradually cooling to ambient temperature. “That’s weird,” Nelson says. “Heat isn’t supposed to do that!”
×