Whether it’s through the legendary heritage of Denon, the classic American strength of Polk Audio, the premium performance and minimalist cool of Definitive Technology, the highly-sought-after amplification and pedigree of Marantz, the action-inspired form factors of Polk BOOM, the wireless home audio solutions of HEOS, or the accessible performance of Boston Acoustics, everyone will find their sound here… however they want to enjoy it.

ويمثل الإدمان التأثير الأقوى للمخدرات على عقلية، ونفسية المتعاطي، وهذا ينطبق بصورة خاصة على الأفيونات، مثل الهيروين، والذي يسبب اعتماداً كيميائياً، وأيضا المنشطات، مثل الكوكايين، والذي يشعل مراكز الاستمتاع، والسرور في المخ، والمرتبطة بالسلوك الانتعاشي، وكما في حالة الاشتياق الجسدي الحقيقي للمخدر، فإن الإدمان النفسي، يمكن أن يتسبب في أن يبحث الفرد باستمرار عن المخدر، وذلك برغم الآثار السلبية الملحوظة.
Whether it’s through the legendary heritage of Denon, the classic American strength of Polk Audio, the premium performance and minimalist cool of Definitive Technology, the highly-sought-after amplification and pedigree of Marantz, the action-inspired form factors of Polk BOOM, the wireless home audio solutions of HEOS, or the accessible performance of Boston Acoustics, everyone will find their sound here… however they want to enjoy it.
وفي تونس، تشير التقديرات الرسمية إلى أن عدد المدمنين بلغ نحو 311 ألف شخص، أي نسبة 2.8% من إجمالي عدد السكان البالغ نحو 11 مليون نسمة، 70% منهم دون الـ35 عاماً. بدورها، أحصت "الجمعية التونسية للوقاية من المخدرات" أكثر من 500 ألف مستهلك للمخدرات عموماً، من بينهم نحو 100 ألف مستهلك لمادة القنب الهندي، و200 ألف مستهلك للأقراص، أبرزها السوبيتاكس وهو عقار صنع أصلاً لعلاج إدمان الهيروين، لكن سوء استخدامه حوله إلى مادة مهلوسة شديدة الإدمان. إضافة إلى الكبتاغون والأكستاسي، و20 ألف مستهلك للمخدرات المحقونة، من بينها "أل أس دي"، الذي يُستخدم أقراص أو سائل للحقن، يليهم مستهلكي الكوكايين والهيروين.
With hundreds of presets in each plug-in to choose from—including rooms, plates, halls, chambers, and more—you’ll be able to quickly get to the right amount of space and depth for your mix, no matter how tight the deadline. Whether you’re mixing a vocal with a stereo plate or fitting your dialogue into a pristine room in Atmos 7.1.4, there’s a preset for you!
وهنا لابد ان نعي أن المخدرات لا تؤثر على الشخص الذي يتعاطاها فحسب، بل يمتد ليلحق ببيئة الأسرة بأكملها، حيث يمكن أن يتأثر الأطفال، والآباء، والأمهات، والأزواج، والزوجات بالسلوكيات التدميرية، والإدمانية للمتعاطين. وتشمل آثار الثانوية للإدمان على المجتمع في تسرب الصغار من التعليم، وفقدان الأطفال للوالد أو الوالدة أو كليهما، بسبب تعاطي المخدرات وارتفاع معدلات الجريمة.
Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater
من أبرز التحديات التي تواجه تعافي المدمن كما تواجه علاج الادمان ككل ، حيث أن ما بني على خطأ سوف يكبر على هذا الخطأ ويفسد خطة علاج الادمان ككل .. وهذا يعود على المدمن بالضرر الكبير فهو يفقده الثقة في برامج علاج الادمان كلها ، مما يترتب عليه في النهاية استمراره في معاناته ، وربما تماديه في تعاطيه دون توقف ، مما يعود عليه وعلى عائلته والمجتمع بالضرر..
أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين.
Most users of LSD voluntarily decrease or stop its use over time. LSD is not considered an addictive drug since it does not produce compulsive drug-seeking behaviour as do cocaine, amphetamine, heroin, alcohol, and nicotine. However, like many of the addictive drugs, LSD produces tolerance, so some users who take the drug repeatedly must take progressively higher doses to achieve the state of intoxication that they had previously achieved. This is an extremely dangerous practice, given the unpredictability of the drug.
The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
Addiction to nicotine results in withdrawal symptoms when a person tries to stop smoking. For example, a study found that when chronic smokers were deprived of cigarettes for 24 hours, they had increased anger, hostility, and aggression, and loss of social cooperation. Persons suffering from withdrawal also take longer to regain emotional equilibrium following stress. During periods of abstinence and/or craving, smokers have shown impairment across a wide range of psychomotor and cognitive functions, such as language comprehension.
مرحلة ما قبل المدرسة تعتبر من أفضل مراحل تعليم الطفل حيث يتطور النمو اللغوي للطفل تطورا كبيرا وسريعا ، ومن الضروري استغلالها بشكل كبير لاكساب الطفل المهارات الخاصة بالكلمات والتعابير والمفاهيم المهمة التي تبقى عالقة في ذاكرة الطفل طوال مراحل حياته ، وبما أن اللغة تعتبر ضرورة من ضروريات الاتصال والتواصل البشري فإننا في مقالنا لليوم نركز على أفضل التطبيقات التعليمية المستخدمة لتعليم الأطفال الحروف والأرقام ، وهي مجموعة ألعاب تعليم الأطفال وألعاب تعليمية للأطفال يتم من خلالها التركيز على أنشطة تهدف لتعليم الطفل المهارات الأساسية عبر ألعاب تعليمية تشد انتباهه وتجذبه للمتابعة وتساعده على التركيز ، تابع المقالة التالية عن تحميل برامج تعليمية للأطفال بالصوت والصورة مجانية لأطفال مرحلة ما قبل المدرسة.
لو لم يكن لدينا إلا برنامج واحد ننصحكم بتحميله لأطفالكم لتعليمهم أساسيات اللغة العربية والانجليزية والحساب ، فإننا ننصحكم بهذا البرنامج المميز بحق ، برنامج تعليم الحروف والأرقام عبر الهاتف من أفضل البرامج التعليمية والشاملة للصغار ، يعرض التطبيق كافة المهارات الخاصة بتعلم الحروف العربية والانجليزية والأرقام بشكل جذاب وشائق ومميز ، وعبر آلية يتسنى للطفل التعرف فيها على النطق الصحيح والسليم والواضح للحروف والأرقام ، يتم تعليم الطفل مهارات الحساب الأساسية كالجمع والطرح والقسمة والضرب بالاضافة للعد التصاعدي والتنازلي من خلال ألعاب تعليمية مميزة وهادفة لتلقين الطفل الأساسيات كجدول الضرب وغيرها من الأمور وكل ذلك دون وجود الاتصال بالانترنت .
A drug is addicting if it causes compulsive, often uncontrollable drug craving, seeking, and use, even in the face of negative health and social consequences. Marijuana meets this criterion. More than 120,000 people enter treatment per year for their primary marijuana addiction. In addition, animal studies suggest marijuana causes physical dependence, and some people report withdrawal symptoms.
بدأ إحساسي بالاختلاف منذ هذه اللحظات في طفولتي فأتذكر أني كنت أفعل أشياء غريبة مثل البحث في الأشياء  الخاصة بأبي، وتزوير الشهادات الدراسية. كنت لا أعلم لماذا أفعل هذه الأشياء. كنت دائمًا أحب الجلوس مع من يكبرني سنًا وأحاول التكلم مثله، وكنت دائمًا أختلق المشاكل وأحب أن أكون محور الاهتمام و الحديث بين العائلة والجيران والأصدقاء. أتذكر أني في هذه المرحلة في سن عشرة سنوات تقريبًا كنت ألعب مع صديق لي في مدخل العمارة و كان يجري خلفي و قام بعرقلتي من الخلف فسقطت بدماغي على الأرض، لم يحدث شيئًا، لكني قمت بتمثيلية إني فقدت الذاكرة ولا أتذكر أي أحد و استمرت هذه التمثيلية أسبوعين تقريبًا و أنا أمثل على الجميع؛ في هذا الوقت كان محور اهتمام الجيران والأصدقاء والعائلة أنا وفقداني للذاكرة.
من وجهة نظر الفيزياء فالصوت هو موجة. وتنتشر الموجة في السوائل والغازات ك موجة طولية وهي كذلك أيضا في الهواء؛ أي ينتشر الصوت مثلا في الهواء بطريقة يتردد فيها ضغط الهواء بطريقة دورية بمعنى منطقة هواء مضغوط يتلوه منطقة هواء مخلخل ويتلوه منطقة هواء مضغوط وهكذا. فيكون تغير الموجة في نفس اتجاه انتشار الصوت. أما في المواد الصلبة فينتشر الصوت في موجات عرضية (أي تكون موجاته عمودية على اتجاه انتشار الصوت). وتحرك موجات الصوت جزيئات الوسط (غالبًا الهواء) حول حالة وسطية بين الزيادة والنقصان (منطقة هواء مضغوط تتبعه منطقة هواء مخلخل تتبعه منطقة هواء مضغوط وتتبعه منطقة هواء مخلخل، وهكذا) وتنتشر في الهواء بسرعة خاصة، ويرمز لسرعة الصوت c. ولكي تنتقل موجات الصوت فهي تحتاج إلى وسط تنتشر فيه، مثل الهواء أو الماء أو السوائل أو في وسط مادة صلبة، مثل قضيب من النحاس أو حديد، كذلك نسمع الصوت عبر الحائط؛ ولا ينتشر الصوت في الفراغ.

أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين.
Longitudinal research on marijuana use among young people below college age indicates those who used marijuana have lower achievement than the non-users, more acceptance of deviant behaviour, more delinquent behaviour and aggression, greater rebelliousness, poorer relationships with parents, and more associations with delinquent and drug-using friends.
Long-term effects of heroin appear after repeated use for some period of time. Chronic users may develop collapsed veins, infection of the heart lining and valves, abscesses, cellulitis, and liver disease. Pulmonary complications, including various types of pneumonia, may result from the poor health condition of the abuser, as well as from heroin’s depressing effects on respiration.
The contents of this article are subject to worldwide copyright protection and reproduction in whole or part, whether mechanical or electronic, is expressly forbidden without the prior written consent of the Publishers. Great care has been taken to ensure accuracy in the preparation of this article but neither Sound On Sound Limited nor the publishers can be held responsible for its contents. The views expressed are those of the contributors and not necessarily those of the publishers.
×