A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater

Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a, […]
أظهر "تقرير المخدرات العالمي لعام 2016"أظهر تقرير، الذي أصدره "البرنامج العالمي لمكافحة المخدرات والجريمة" (UNODC)، التابع للأمم المتحدة، أن نحو 250 مليون شخصاً في العالم، أي نحو 5% تعاطوا المخدرات غير المشروعة، بمختلف أنواعها. ولفت إلى أن 144 مليوناً يتعاطون البانجو، و29 مليوناً يتعاطون منشطات وحبوب "أكتستاسي"، و14 مليوناً يتعاطون الكوكايين، و13.5 مليوناً يتعاطون الأفيون، و9 ملايين يتعاطون الهيروين.
When used regularly in medium to high doses, laughing gas can lead to nerve damage as it reduces the effectiveness of Vitamin B12 which normally helps protect the nerves. This damage may lead to motor disorders which cause tingling and numbness in the limbs. The use of laughing gas can cause long term damage to the brain cells if oxygen deficiency occurs too often while using it.
English contains several sound homographs, all with distinct histories. For example, the sound that means "something heard" descends from Latin sonus ("sound"), whereas the sound that means "to measure the depth of water" traces to Old French sonde ("sounding line"). Another sound, however, is the contemporary form of Old English's gesund. Gesund is related to several words in other languages, such as Old Saxon gisund ("sound"), Old Frisian sund ("fresh, unharmed, healthy"), and Gothic swinths ("sound" or "healthy"). Another relative is Old High German's gisunt ("healthy"), which led to modern German's gesund, the root of gesundheit. 									

لم أكن أتصور وأنا في بداية مشواري هذا أن أتعاطى هذا المخدر القاتل الهيروين ولكني بدأت في تعاطيه. وأتذكر أني في أول مرة أخذت هذا المخدر عن طريق الشم فقط فقال لي أصدقائي أنه عن طريق الحقن سأوفر الكثير، والدماغ ستكون أكبر. ولذلك منذ ثاني مرة بدأت أتعاطي الهيروين عن طريق الحقن وبدأت في تعاطي هذا المخدر بطريقة يومية و منتظمة. وكنت قد وصلت إلى السنة الثالثة في الجامعة بدون رسوب في أي سنة ولكن أثناء تعاطي هذا المخدر بدأ الانحدار يزداد بصورة كبيرة وسريعة. فرسبت سنتين على التوالي لأني كنت لا أقوى على الذهاب للامتحان، وعندما كنت أذهب لم يكن لدي القدرة والصبر على الغش! فكنت أترك الامتحان لأتعاطى الهيروين.
وفي تونس، تشير التقديرات الرسمية إلى أن عدد المدمنين بلغ نحو 311 ألف شخص، أي نسبة 2.8% من إجمالي عدد السكان البالغ نحو 11 مليون نسمة، 70% منهم دون الـ35 عاماً. بدورها، أحصت "الجمعية التونسية للوقاية من المخدرات" أكثر من 500 ألف مستهلك للمخدرات عموماً، من بينهم نحو 100 ألف مستهلك لمادة القنب الهندي، و200 ألف مستهلك للأقراص، أبرزها السوبيتاكس وهو عقار صنع أصلاً لعلاج إدمان الهيروين، لكن سوء استخدامه حوله إلى مادة مهلوسة شديدة الإدمان. إضافة إلى الكبتاغون والأكستاسي، و20 ألف مستهلك للمخدرات المحقونة، من بينها "أل أس دي"، الذي يُستخدم أقراص أو سائل للحقن، يليهم مستهلكي الكوكايين والهيروين.
The central nervous system (CNS) actions that result from taking even small amounts of methamphetamine include increased wakefulness, increased physical activity, decreased appetite, increased respiration, hyperthermia, and euphoria. Other CNS effects include irritability, insomnia, confusion, tremors, convulsions, anxiety, paranoia, and aggressiveness. Hyperthermia and convulsions can result in death.
والطريق إلى ادمان المخدرات يبدأ بالتجربة ، لكن مع مرور الوقت، تصبح قدرة الشخص على اختيار عدم القيام بذلك منعدمة ، ويصبح البحث عن الدواء وأخذه قسرًا وإجبارًا ،ويرجع ذلك في معظمه إلى آثار التعرض للمخدرات على المدى الطويل على وظيفة الدماغ، يؤثر الادمان على أجزاء من الدماغ تشارك في التقييم والتحفيز والتعلم والذاكرة، والسيطرة على السلوك ، الادمان مرض يؤثر على العقل والسلوك
Sound United Announces Acquisition of Classé Audio Leading Audio Company Continues to Combine Powerful Brands to Grow Global Scale, Increase Resources and Invest in Innovation Vista, Calif. (January 8, 2018)— Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®, today announced it has acquired Classé Audio, a
وتعتبر الجريمة أحد الآثار الأكثر خطورة لتعاطي المخدرات على المجتمع، وعلى الرغم من أن العديد من حالات الإدمان، (مثل تعاطي الحبوب المنومة التي تصرف بوصفة طبية)، نادراً ما تدفع من يحترمون القانون للإتيان بالسلوكيات الإجرامية، إلا أن الأنواع الأخرى من المخدرات مثل الهيروين، والأفيونات، يمكن أن تؤدي بشكل مباشر إلى زيادة معدلات الجريمة في مجتمعات معينة سواء على المستوى الوطني أو الدولي.
×