المهتز الذي ينشر الموجة الصوتية يبعث الطاقة مع هذه الموجة، وتُعرف شدة الصوت بدلالة الطاقة التي تحملها هذه الموجة، ولكي نتحرى الدقة نرسم مساحة قدرها الوحدة عمودية على اتجاه الانتشار، وعندئذٍ سوف نعرف شدة الموجة بأنها الطاقة التي تحملها الموجة في الثانية عبر وحدة المساحات العمودية على اتجاه انتشار الموجة، وحيث أن الشدة هي الطاقة في الثانية، إذن شدة الصوت هي القدرة المارة خلال وحدة مساحات عمودية على اتجاه انتشار الموجة، ووحدات شدة الصوت هي الواط لكل متر مربع.
تتألف الموجة الصوتية أو الأمواج الصوتية في أي وسط من حركة اهتزازية حركة اهتزازية سريعة للجزيئات التي تألف الوسط. فحركة إحدى جزيئات الوسط تؤدي إلى اضطراب الجزيئات المجاورة، وهذه بدورها تقوم بنفس العمل، وهكذا دواليك، بحيث أن موجة من الاضطراب تعبر الوسط ابتداء من نقطة الحركة الأولى. وعندما تهتز الشوكة الرنانة في الهواء، فإن حركة الشعبة المهتزة إلى الأمام تضغط الهواء المجاور. إلا أنه سرعان ماتعود هذه المنطقة المنضغطة من الهواء إلى حالتها الاعتيادية بفضل الخاصة المطاطية للهواء وعلى حساب انضغاط المناطق المجاورة، بحيث أن موجة من الضغط الزائد تنتشر ابتداء من الشعبة المهتزة من الشوكة الرنانة، وبنفس الطريقة فإن حركة الشعبة المهتزة إلى الخلف تولد موجة من الضغط الناقص أو التخلخل.
Meet Arlo Pear! He's a family man with a loving wife, a rebellious daughter, twin sons, and a half-dead dog, he's also got a nice job with the city in New Jersey. He's a mass transit engineer. But one day Arlo is fired so he must try to get another job. He finds a similar one to his old one, except it's in Boise, Idaho. Sounds good to Arlo, so he can finally get away from his insane neighbor who has a lawn mower the size of Pennsylvania. Only problem, how to break it to the family? The decision is soon made: they're moving. Now they've got to sell their house which has hilarious results, so now they need to get movers. Two former cons now movers show up with King Kong Bundy. Now, they gotta find a new house in Idaho. They soon find their dream house, so they return to New Jersey and head off to Boise. Arlo hires a man (Dana Carvey) to drive his SAAB to Idaho, not knowing he's a man of eight personalities. And if that isn't bad enough, their new house is not what they expected, and ... Written by Dylan Self

Addiction to nicotine results in withdrawal symptoms when a person tries to stop smoking. For example, a study found that when chronic smokers were deprived of cigarettes for 24 hours, they had increased anger, hostility, and aggression, and loss of social cooperation. Persons suffering from withdrawal also take longer to regain emotional equilibrium following stress. During periods of abstinence and/or craving, smokers have shown impairment across a wide range of psychomotor and cognitive functions, such as language comprehension.
يعد إدمان المخدرات من أخطر المشكلات التي يتعرض لها الفرد أو المجتمع، حيث أن أضرار تعاطي المخدرات لا تمس مدمن المخدرات فقط، بل تمتد آثارها لتلحق أضرارًا اجتماعية واقتصادية. وسوف نقوم هنا بالتركيز على أضرار المخدرات والمخاطر التي قد يتعرض لها مدمن المخدرات، والآثار السلبية التي تنتج عن عدم إدراك مخاطر المخدرات مبكرًا وبالتالي الوصول إلى مرحلة متأخرة من الإدمان.
تتيح بيوت إعادة التأهيل من خلال برامج مثل الإقامة الكاملة للرجال، الإقامة الكاملة للإناث، وبرامج أخرى، العديد من الميزات التى تُسهم بشكل فاعل فى خروج النتائج العلاجية فى صورتها المطلوبة، حيث تضمن لك هذه البرامج عدم التعرض بشكل أو بأخر لنفس البيئة أو التعرض للأشخاص أو العيش بالأماكن التى كانت سببًا فى الادمان وتفاقم المشكلة، لكن البيئة العلاجية التى توفرها لك تلك البرامج، تضمن لك أفضل نتيجة يحتاجها مريض قرر العلاج ثم التعافي ثم الخروج للمجتمع من جديد.
تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.
يعد إدمان المخدرات من أخطر المشكلات التي يتعرض لها الفرد أو المجتمع، حيث أن أضرار تعاطي المخدرات لا تمس مدمن المخدرات فقط، بل تمتد آثارها لتلحق أضرارًا اجتماعية واقتصادية. وسوف نقوم هنا بالتركيز على أضرار المخدرات والمخاطر التي قد يتعرض لها مدمن المخدرات، والآثار السلبية التي تنتج عن عدم إدراك مخاطر المخدرات مبكرًا وبالتالي الوصول إلى مرحلة متأخرة من الإدمان.
Today, athletes and others abuse anabolic steroids to enhance performance and also to improve physical appearance. Anabolic steroids are taken orally or injected, typically in cycles of weeks or months (referred to as cycling), rather than continuously. Cycling involves taking multiple doses of steroids over a specific period of time, stopping for a period, and starting again. In addition, users often combine several different types of steroids to maximize their effectiveness while minimizing negative effects (referred to as stacking).

Death from inhalants usually is caused by a very high concentration of fumes. Deliberately inhaling from an attached paper or plastic bag or in a closed area greatly increases the chances of suffocation. Even when using aerosols or volatile products for their legitimate purposes (i.e., painting, cleaning), it is wise to do so in a well-ventilated room or outdoors.
A drug is addicting if it causes compulsive, often uncontrollable drug craving, seeking, and use, even in the face of negative health and social consequences. Marijuana meets this criterion. More than 120,000 people enter treatment per year for their primary marijuana addiction. In addition, animal studies suggest marijuana causes physical dependence, and some people report withdrawal symptoms.
برنامج طيور الجنة للجوال يقدم مجموعة من الأناشيد المتنوعة والهادفة للأطفال ، يمكن للطفل من خلاله الاستماع لكافة أناشيد طيور الجنة عبر الموبايل بدون انترنت ، يتميز التطبيق بكونه ممتع وسهل ويسعى لتقديم مهارات تعليمية مميزة للأطفال ، كتعلم مهارة الحروف والأرقام بالإضافة لمهارات التواصل ، وكل ذلك عبر مجموعة من الأناشيد الممتعة والمليئة بالحركة والإبداع والمحببة للأطفال من كل الأعمار ، يعتبر برنامح أناشيد طيور الجنة من ضمن أفضل برامج تعليمية للأطفال سن سبع سنوات ، للحصول على التطبيق يمكنكم تحميله عبر رابط مباشر من خلال الزر التالي في الأسفل .
وبدأ الجميع يدركون أني في مشكلة كبيرة ولكني كنت لا أرى ذلك بل أرى أنني سيئ الحظ ولا أحد يفهمني. واستمريت في تعاطي الهيروين، وحصلت على الشهادة الجامعية بالتزوير، ثم جاء الوقت الدخول في الخدمة العسكرية. لكني في الجيش تعاطيت الهيروين بصفة منتظمة، ودبرت الفلوس عن طريق النصب أو السرقة أو الاحتيال أو المصالح؛ فتعرضت للسجن العسكري في أثناء الخدمة العسكرية وسجنت لمدة شهر داخل السجن العسكري. كانت فترة صعبة جدًا وكان هذا بسبب المشاكل التي كنت أفتعلها لنفسي نتيجة تأثير تعاطي المخدرات. وبعد انتهاء فترة التجنيد وأنا مستمر في تعاطي الهيروين قررت السفر إلى إحدى المدن السياحية للعمل بمجال السياحة.
ويحمل التعاطي معه في أحيان كثيرة خطر الوفاة نتيجة للجرعة الزائدة، أو المغامرة غير المحسوبة، وهذا بدوره يمكن أن يؤدي إلى زيادة في عدد الأرامل الشباب، والأطفال الأيتام في عمر صغيرة، وحتى في حالات التعاطي الأقل خطورة، فإن المخدر يمكن أن يؤثر في إنتاجية الفرد، وقدراته في مجال عمله تأثيراً كبيراً، ويمكن أن يتسبب التعاطي المكثف للمخدرات، مثل الماريجوانا في إعاقة الأداء الوظيفي المعرفي للفرد، ويقلل من مستوياته الدافعية، وقد تؤدي هذه العقاقير بالإضافة إلى الإصابة بالبارانويا، والأوهام، والاضطرابات الذهنية، والعديد من الآثار الأخرى التي قد تؤثر تأثيراً سلبياً على التنسيق في مجال العمل.
تدخل الموجات الصوتية إلى الأذن بعد أن يقوم الصيوان بتجميعها، ثم تمر عبر القناة السمعية الخارجية (الصورة:gg) إلى الطبلة (الصورة:tf) التي تحولها إلى اهتزازات تنتقل إلى المطرقة (الصورة:h) فالسندان (الصورة:a) فالركاب (الصورة:s) وثم إلى القوقعة التي يؤدي اهتزاز القناتين السمعية (الصورة:tht) والدهليزية (الصورة:vht) فيها إلى توليد سلسلة من الذبذبات تنتقل بواسطة العصب السمعي إلى المخ بصورة سيالات عصبية، حيث تترجم هناك إلى أصوات نسمعها.
إذا لاحظنا بعناية الطرق التي يحدث بها الصوت نجد أنه لابد من بذل شغل في كل حالة.الموسيقى يبذل شغلا لتحريك أوتار الآلة الموسيقية كما أن الصوت الناتج عندما تصفق يديك لتشجيع فريقا رياضيا مثلا يأتي من بذل شغل وهذا الشغل المبذول بواسطة اليدين يسبب اضطرابا في الهواء المحيط متحولا إلى طاقة صوتية تتشكل على شكل موجات منتظمة عليه فإن الصوت صورة من صور الطاقة إذا استقبلتها الأذن يحدث الإحساس بالسمع.
Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.
With magic mushroom use, one can never be sure of what they are taking. There are hundreds of different types, some of which are highly poisonous and can cause serious illness and can be potentially fatal. The strength depends on the freshness, season and origin of the mushrooms so the amount of psychoactive chemical entering the body is difficult to predict.
And it certainly is not supposed to do that at such high temperatures. Marzari, who predicted the phenomenon at almost the same time as Chen, was therefore fairly confident that it would prove valid. Even so, he was less certain that second sound would be seen at the foreseen high temperatures. “If you had asked me to bet my mortgage on the existence of this effect, I would have said yes,” Marzari says. “But the question is always does it happen at 100 Kelvin, 20 Kelvin or 0.1 Kelvin?” Duncan’s experiment found the effect at 120 Kelvin—more than 10 times higher than previous measurements. “Nobody ever thought that you would actually be able to do this at such high temperatures,” says Venkatesh Narayanamurti, a research professor of technology and public policy at Harvard University who was not involved in the study. “In that sense, it breaks some conventional wisdom.”
بدأ إحساسي بالاختلاف منذ هذه اللحظات في طفولتي فأتذكر أني كنت أفعل أشياء غريبة مثل البحث في الأشياء  الخاصة بأبي، وتزوير الشهادات الدراسية. كنت لا أعلم لماذا أفعل هذه الأشياء. كنت دائمًا أحب الجلوس مع من يكبرني سنًا وأحاول التكلم مثله، وكنت دائمًا أختلق المشاكل وأحب أن أكون محور الاهتمام و الحديث بين العائلة والجيران والأصدقاء. أتذكر أني في هذه المرحلة في سن عشرة سنوات تقريبًا كنت ألعب مع صديق لي في مدخل العمارة و كان يجري خلفي و قام بعرقلتي من الخلف فسقطت بدماغي على الأرض، لم يحدث شيئًا، لكني قمت بتمثيلية إني فقدت الذاكرة ولا أتذكر أي أحد و استمرت هذه التمثيلية أسبوعين تقريبًا و أنا أمثل على الجميع؛ في هذا الوقت كان محور اهتمام الجيران والأصدقاء والعائلة أنا وفقداني للذاكرة. 

Nicotine also is absorbed readily when tobacco is chewed. With regular use of tobacco, levels of nicotine accumulate in the body during the day and persist overnight. Thus, daily smokers or chewers are exposed to the effects of nicotine for 24 hours each day. Nicotine taken in by cigarette or cigar smoking takes only seconds to reach the brain but has a direct effect on the body for up to 30 minutes.
A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater
These drugs are available legally only by prescription, to treat conditions that occur when the body produces abnormally low amounts of testosterone, such as delayed puberty and some types of impotence. They are also used to treat body wasting in patients with AIDS and other diseases that result in loss of lean muscle mass. Abuse of anabolic steroids, however, can lead to serious health problems, some irreversible.
Death from inhalants usually is caused by a very high concentration of fumes. Deliberately inhaling from an attached paper or plastic bag or in a closed area greatly increases the chances of suffocation. Even when using aerosols or volatile products for their legitimate purposes (i.e., painting, cleaning), it is wise to do so in a well-ventilated room or outdoors.
A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater, […]
Magic mushrooms are normally consumed orally (ie. eaten) either raw or dried out. Raw magic mushrooms are about 90% water. Amanita muscaria is not often eaten raw as the user can experience severe nausea. Magic mushrooms may also be cooked or combined in food dishes though heating generally breaks down the psychoactive substance. 1 to 5 grams are normally consumed.
A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater, […]
Sensations and feelings change much more dramatically than the physical signs. The user may feel several different emotions at once or swing rapidly from one emotion to another. If taken in a large enough dose, the drug produces delusions and visual hallucinations. The user’s sense of time and self changes. Sensations may seem to cross over, giving the user the feeling of hearing colours and seeing sounds. These changes can be frightening and can cause panic.
Research has shown that stress and anxiety affect nicotine tolerance and dependence. The stress hormone corticosterone reduces the effects of nicotine; therefore, more nicotine must be consumed to achieve the same effect. This increases tolerance to nicotine and leads to increased dependence. Studies in animals have also shown that stress can directly cause relapse to nicotine self-administration after a period of abstinence.
Crack is the street name given to cocaine that has been processed from cocaine hydrochloride to a free base for smoking. Rather than requiring the more volatile method of processing cocaine using ether, crack cocaine is processed with ammonia or sodium bicarbonate (baking soda) and water and heated to remove the hydrochloride, thus producing a form of cocaine that can be smoked. The term crack refers to the crackling sound heard when the mixture is smoked (heated), presumably from the sodium bicarbonate.

Scientists have found that whether an individual has positive or negative sensations after smoking marijuana can be influenced by heredity. A recent study demonstrated that identical male twins were more likely than non-identical male twins to report similar responses to marijuana use, indicating a genetic basis for their sensations. Identical twins share all of their genes, and fraternal twins share about half.

برنامج تعليم الحروف العربية تطبيق مفيد جدا للاطفال الصغار لتعليم الحروف العربية بشكل مبسط ، حيث يحتوي البرنامج على آلية سهلة وبسيطة لتعليم الطفل طريقة نطق كل حرف على حدا ، بالاضافة إلى اناشيد الحروف حيث يحتوي على انشودة لكل حرف لكي يسهل الحفظ على الطفل ، يعرض التطبيق لعبة أين الحرف ويتم فيها اختبار الطفل في معرفة الحرف الصحيح ، بالإضافة إلى نشاطات متنوعة تسعى إلى تنمية مختلف المهارات الأساسية لتعلم اللغة العربية و اللغة الانجليزية قراءة وكتابة وأسماء الحيوانات و الفواكه ، الرياضيات ، الأرقام ، الألوان ، فصول السنة ، أيام الأسبوع و شهور السنة إلى غير ذلك من المهارات الرائعة التي يتعلمها الطفل في جو ممتع وشيق عبر تحميل باقة من أفضل برامج تعليمية للأطفال مجانا لمستخدمي تطبيقات الأندرويد.

×