السمع هي واحدة من الحواس الخمس التقليدية. وهو القدرة على الاحساس بالاهتزازات عن طريق جهاز مثل الأذن. عدم القدرة على السماع هو ما يسمى بالصمم في البشر والفقاريات الأخرى والسمع عملية تبدأ بالصوت المنبعث الذي يُعد المصدر ويمر بالأذن التي تستشعر الصوت وتلتقطه، وتنتهي بمركز السمع بالمخ. تتالف الأذن من ثلاث اجزاء: 1- خارج الأذن 2- وسط الأذن 3- داخل الأذن
ثم قررت السفر للخليج فأكيد في الخليج سأتوقف عن الهيروين لأنه لا يوجد هيروين هناك. ولكنني سافرت إلى الخليج وبحثت عن الهيروين حتى استطعت الوصول إليه وكنت أتعاطى بصفة مستمرة هناك حتى بدأت المشاكل تحاصرني مرة أخرى لأني كنت أسرق من العمل ولا أذهب بانتظام حتى اكتشفوا سرقتي وتم التحقيق معي وتم ترحيلي من هذه البلد مع مراعاة عدم دخولي لهذه البلد لمدة ليست قصيرة. وعدت إلى مصر واستمريت في تعاطي الهيروين.
Longitudinal research on marijuana use among young people below college age indicates those who used marijuana have lower achievement than the non-users, more acceptance of deviant behaviour, more delinquent behaviour and aggression, greater rebelliousness, poorer relationships with parents, and more associations with delinquent and drug-using friends.
أما في الأردن، تتراوح نسبة المدمنين بين 2 و3%، بحسب تقارير غير رسمية. ولكن البارز أخيراً انتشار ما يُعرف باسم "الجوكر"، وهو حشيش اصطناعي مصنع محلياً عبر استخدام مواد كيماوية سامة. وأكدت "مؤسسة الغذاء والدواء الأردنية" أن مادة الجوكر تحتوي على اعشاب مجهولة، تضاف إليها مواد كيماوية عالية السمية، أبرزها الأسمدة والمبيدات الحشرية. وينتج عنها تفاعلات تعطي تأثيراً مخدراً وتروج في أكياس بلاستيكية صغيرة، وبأسعار تراوح بين 20 و25 دولاراً لكل 4 غرامات.

– Antitussives and Expectorants – Antitussives are cough suppressants used to treat painful, persistent coughs. Expectorants are used to help clear mucous from the respiratory system. Both medications may contain alcohol and some may contain narcotics, such as codeine, to relieve pain and induce sleep. Some may be addictive. Young people may abuse these medications for the effects derived from alcohol use, as the alcohol content in some OTC preparations may be as high as 40 percent.

تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.


والطريق إلى ادمان المخدرات يبدأ بالتجربة ، لكن مع مرور الوقت، تصبح قدرة الشخص على اختيار عدم القيام بذلك منعدمة ، ويصبح البحث عن الدواء وأخذه قسرًا وإجبارًا ،ويرجع ذلك في معظمه إلى آثار التعرض للمخدرات على المدى الطويل على وظيفة الدماغ، يؤثر الادمان على أجزاء من الدماغ تشارك في التقييم والتحفيز والتعلم والذاكرة، والسيطرة على السلوك ، الادمان مرض يؤثر على العقل والسلوك
برنامج طيور الجنة للجوال يقدم مجموعة من الأناشيد المتنوعة والهادفة للأطفال ، يمكن للطفل من خلاله الاستماع لكافة أناشيد طيور الجنة عبر الموبايل بدون انترنت ، يتميز التطبيق بكونه ممتع وسهل ويسعى لتقديم مهارات تعليمية مميزة للأطفال ، كتعلم مهارة الحروف والأرقام بالإضافة لمهارات التواصل ، وكل ذلك عبر مجموعة من الأناشيد الممتعة والمليئة بالحركة والإبداع والمحببة للأطفال من كل الأعمار ، يعتبر برنامح أناشيد طيور الجنة من ضمن أفضل برامج تعليمية للأطفال سن سبع سنوات ، للحصول على التطبيق يمكنكم تحميله عبر رابط مباشر من خلال الزر التالي في الأسفل .
الصوت هو تردد آلي،[1] أو موجة قادرة على التحرك في وسط مادي مثل الهواء، والأجسام الصلبة، السوائل، والغازات، ولا تنتشر في الفراغ (إذا وضعنا جرسا في ناقوس زجاجي وفرغنا الناقوس من الهواء، فإننا لا نسمع صوت الجرس عندما يدق بسبب عدم انتقال هزات (صوت) الجرس في الفراغ).[2][3][4] وباستطاعة الكائن الحي تحسس الصوت عن طريق عضو خاص يسمى الأذن. ومصادر الصوت في الطبيعة كثيرة، كانفجارات البراكين وأصوات الرعد؛ ويصدر من حركة الأجسام، كحركة السيارات والطائرات. من منظور علم الأحياء الصوت هو إشارة تحتوي على نغمة أو عدة نغمات تصدر من الكائن الحي الذي يملك العضو الباعث للصوت، تستعمل كوسيلة اتصال بينه وبين كائن آخر من جنسه أو من جنس آخر، يعبر من خلالها عما يريد قوله أو فعله بوعي أو بغير وعي مسبق، ويسمى الأحساس الذي تسببه تلك الذبذبات بحاسة السمع.
Some fatal accidents have occurred during states of LSD intoxication. Many LSD users experience flashbacks, recurrence of certain aspects of a person’s experience, without the user having taken the drug again. A flashback occurs suddenly, often without warning, and may occur within a few days or more than a year after LSD use. Flashbacks usually occur in people who use hallucinogens chronically or have an underlying personality problem; however, otherwise healthy people who use LSD occasionally may also have flashbacks. Bad trips and flashbacks are only part of the risks of LSD use.
Laughing gas is available several forms, one being the medical form which is produced to be used as an anaesthetic and is therefore subject to pharmaceuticals law. A second, less pure form of laughing gas is for commercial use and is commonly used to tune engines. This less pure form may often contain other chemicals or gases such as methyl nitrate which can lead to oxygen deficiency in the human body. Laughing gas can also be purchased in cartridges that can be used to make whipped cream.
Death from inhalants usually is caused by a very high concentration of fumes. Deliberately inhaling from an attached paper or plastic bag or in a closed area greatly increases the chances of suffocation. Even when using aerosols or volatile products for their legitimate purposes (i.e., painting, cleaning), it is wise to do so in a well-ventilated room or outdoors.
برنامج تعليم الألوان للأطفال هو تطبيق تعليمي ترفيهي رائع يهدف لمساعدة الطفل على تعلم الألوان والتفرقة بينها بالاضافة لطريقة النطق الصحيح لها ، يتميز برنامج تعليم الألوان للأطفال بكونه أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال مجانية للتحميل ، حيث يتميز بالبساطة والسهولة مما يتيح للطفل أن يقوم باستخدامه بمفرده ، يقدم البرنامج طريقة سهلة وبسيطة لتعليم الطفل الألوان ونطقها بالشكل الصحيح عبر مجموعة من المؤثرات الصوتية التي تضفي جواً من المتعة والتسلية على عملية التعلم ، تتم آلية التعلم من خلال رؤية المتعلم اللون وسماع إسمه ومطابقته مع الشكل أو الشئ بنفس اللون الدال عليه عبر سماع الكلمات وتكرار العملية مرات عديدة ، تابع معلومات أكثر عن أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال بالعربية من الرابط بالأسفل .
الصوت هو تردد آلي،[1] أو موجة قادرة على التحرك في وسط مادي مثل الهواء، والأجسام الصلبة، السوائل، والغازات، ولا تنتشر في الفراغ (إذا وضعنا جرسا في ناقوس زجاجي وفرغنا الناقوس من الهواء، فإننا لا نسمع صوت الجرس عندما يدق بسبب عدم انتقال هزات (صوت) الجرس في الفراغ).[2][3][4] وباستطاعة الكائن الحي تحسس الصوت عن طريق عضو خاص يسمى الأذن. ومصادر الصوت في الطبيعة كثيرة، كانفجارات البراكين وأصوات الرعد؛ ويصدر من حركة الأجسام، كحركة السيارات والطائرات. من منظور علم الأحياء الصوت هو إشارة تحتوي على نغمة أو عدة نغمات تصدر من الكائن الحي الذي يملك العضو الباعث للصوت، تستعمل كوسيلة اتصال بينه وبين كائن آخر من جنسه أو من جنس آخر، يعبر من خلالها عما يريد قوله أو فعله بوعي أو بغير وعي مسبق، ويسمى الأحساس الذي تسببه تلك الذبذبات بحاسة السمع.
Although different in makeup, nearly all abused inhalants produce effects similar to anaesthetics, which act to slow down the body’s functions. When inhaled via the nose or mouth into the lungs in sufficient concentrations, inhalants can cause intoxicating effects. Intoxication can last only a few minutes or several hours if inhalants are taken repeatedly.
With magic mushroom use, one can never be sure of what they are taking. There are hundreds of different types, some of which are highly poisonous and can cause serious illness and can be potentially fatal. The strength depends on the freshness, season and origin of the mushrooms so the amount of psychoactive chemical entering the body is difficult to predict.
To understand why, just think about how heat is conducted through the air. It is carried via molecules, which constantly collide with each other and scatter the heat in all directions—forwards, sideways and even backwards. That fundamental inefficiency makes conductive heat relatively sluggish (radiant heat, by comparison, can travel at light speed as infrared radiation). The same sluggishness holds for heat moving through a solid. Here, phonons (packets of acoustic vibrational energy) carry the heat much like molecules in the air, allowing it to scatter in all directions and slowly disperse. “It's a little bit like, if you take a drop of food coloring and put it into water, it spreads,” says Keith Nelson, Duncan’s advisor at MIT. “It doesn’t just move straight as an arrow away from where you put the drop.” But that is precisely what Duncan’s experiment suggested. In second sound, the backscattering from phonons is heavily suppressed, allowing heat to shoot forward. “That’s the way wavelike motion behaves,” Nelson says. “If you’re in a pool and you launch a water wave, it will leave where you are.… But it’s just not normal for heat to behave that way.”

Research also indicates that some users might turn to other drugs to alleviate some of the negative effects of anabolic steroids. For example, a study of 227 men admitted in 1999 to a private US treatment centre for dependence on heroin or other opioids found that 9.3 percent had abused anabolic steroids before trying any other illicit drug. Of these 9.3 percent, 86 percent first used opioids to counteract insomnia and irritability resulting from the anabolic steroids. [2]
Scientists have found that whether an individual has positive or negative sensations after smoking marijuana can be influenced by heredity. A recent study demonstrated that identical male twins were more likely than non-identical male twins to report similar responses to marijuana use, indicating a genetic basis for their sensations. Identical twins share all of their genes, and fraternal twins share about half.
Some fatal accidents have occurred during states of LSD intoxication. Many LSD users experience flashbacks, recurrence of certain aspects of a person’s experience, without the user having taken the drug again. A flashback occurs suddenly, often without warning, and may occur within a few days or more than a year after LSD use. Flashbacks usually occur in people who use hallucinogens chronically or have an underlying personality problem; however, otherwise healthy people who use LSD occasionally may also have flashbacks. Bad trips and flashbacks are only part of the risks of LSD use. 									

ويحمل التعاطي معه في أحيان كثيرة خطر الوفاة نتيجة للجرعة الزائدة، أو المغامرة غير المحسوبة، وهذا بدوره يمكن أن يؤدي إلى زيادة في عدد الأرامل الشباب، والأطفال الأيتام في عمر صغيرة، وحتى في حالات التعاطي الأقل خطورة، فإن المخدر يمكن أن يؤثر في إنتاجية الفرد، وقدراته في مجال عمله تأثيراً كبيراً، ويمكن أن يتسبب التعاطي المكثف للمخدرات، مثل الماريجوانا في إعاقة الأداء الوظيفي المعرفي للفرد، ويقلل من مستوياته الدافعية، وقد تؤدي هذه العقاقير بالإضافة إلى الإصابة بالبارانويا، والأوهام، والاضطرابات الذهنية، والعديد من الآثار الأخرى التي قد تؤثر تأثيراً سلبياً على التنسيق في مجال العمل.


تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.

Research also indicates that some users might turn to other drugs to alleviate some of the negative effects of anabolic steroids. For example, a study of 227 men admitted in 1999 to a private US treatment centre for dependence on heroin or other opioids found that 9.3 percent had abused anabolic steroids before trying any other illicit drug. Of these 9.3 percent, 86 percent first used opioids to counteract insomnia and irritability resulting from the anabolic steroids. [2]
ثم قررت السفر للخليج فأكيد في الخليج سأتوقف عن الهيروين لأنه لا يوجد هيروين هناك. ولكنني سافرت إلى الخليج وبحثت عن الهيروين حتى استطعت الوصول إليه وكنت أتعاطى بصفة مستمرة هناك حتى بدأت المشاكل تحاصرني مرة أخرى لأني كنت أسرق من العمل ولا أذهب بانتظام حتى اكتشفوا سرقتي وتم التحقيق معي وتم ترحيلي من هذه البلد مع مراعاة عدم دخولي لهذه البلد لمدة ليست قصيرة. وعدت إلى مصر واستمريت في تعاطي الهيروين.  									

First, Duncan deposited heat into the graphite sample using two crossed laser beams to create an interference pattern—alternating bright and dark regions that correspond to crests and troughs in the colliding waves of light. At the outset, the crests heated up the graphite while the troughs remained cool. But once Duncan switched off the lasers, the pattern would begin to slowly diminish as heat flowed from the hot crests to the cool troughs. The experiment would reach its end once the entire sample reached a uniform temperature. Or at least that is what typically happens. But when the lasers stopped shining, the graphite had other plans, continuing to allow the heat to flow until the hot crests became cooler than the troughs. This is rather like a stove top that becomes ice-cold the instant you turn it off rather than gradually cooling to ambient temperature. “That’s weird,” Nelson says. “Heat isn’t supposed to do that!”
×