First, Duncan deposited heat into the graphite sample using two crossed laser beams to create an interference pattern—alternating bright and dark regions that correspond to crests and troughs in the colliding waves of light. At the outset, the crests heated up the graphite while the troughs remained cool. But once Duncan switched off the lasers, the pattern would begin to slowly diminish as heat flowed from the hot crests to the cool troughs. The experiment would reach its end once the entire sample reached a uniform temperature. Or at least that is what typically happens. But when the lasers stopped shining, the graphite had other plans, continuing to allow the heat to flow until the hot crests became cooler than the troughs. This is rather like a stove top that becomes ice-cold the instant you turn it off rather than gradually cooling to ambient temperature. “That’s weird,” Nelson says. “Heat isn’t supposed to do that!”
To understand why, just think about how heat is conducted through the air. It is carried via molecules, which constantly collide with each other and scatter the heat in all directions—forwards, sideways and even backwards. That fundamental inefficiency makes conductive heat relatively sluggish (radiant heat, by comparison, can travel at light speed as infrared radiation). The same sluggishness holds for heat moving through a solid. Here, phonons (packets of acoustic vibrational energy) carry the heat much like molecules in the air, allowing it to scatter in all directions and slowly disperse. “It's a little bit like, if you take a drop of food coloring and put it into water, it spreads,” says Keith Nelson, Duncan’s advisor at MIT. “It doesn’t just move straight as an arrow away from where you put the drop.” But that is precisely what Duncan’s experiment suggested. In second sound, the backscattering from phonons is heavily suppressed, allowing heat to shoot forward. “That’s the way wavelike motion behaves,” Nelson says. “If you’re in a pool and you launch a water wave, it will leave where you are.… But it’s just not normal for heat to behave that way.”

A NEW DENON LEGACY: AVR-X8500H IS THE WORLD’S FIRST 13.2 CHANNEL AV RECEIVER Denon has a legacy of firsts, and AVR-X8500H continues to champion that mission. From its foundation in 1910 as Japan’s first audio electronics manufacturer, to producing the world’s first commercial CDs, Denon has been on the forefront of cutting-edge technology in the world of audio and home theater, […]

تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.

إعادة تأهيل المدمن على المخدرات تكون من خلال عدة أساليب لها بالغ الأثر عليه خلال رحلة العلاج من الادمان، ويعد العلاج الجمعي أو الجماعي من أهم تلك الأساليب التى تحقق أكبر نسب تعافي على مستوى العالم، وترجع أسباب نجاحه فى خلق البيئة الطبيعية التى يمارس فيها المريض حياته بكامل إراداته دون وضع قيود وشروط تعجيزية، تمكنه من استخدام وات وتفعيل مهارات تساعده فى رحلة العلاج على الابتكار والتغير والنمو، وهى سلسلة نفسية هامة لتفعيل دور إعادة تأهيل مدمنى المخدرات.
برنامج طيور الجنة للجوال يقدم مجموعة من الأناشيد المتنوعة والهادفة للأطفال ، يمكن للطفل من خلاله الاستماع لكافة أناشيد طيور الجنة عبر الموبايل بدون انترنت ، يتميز التطبيق بكونه ممتع وسهل ويسعى لتقديم مهارات تعليمية مميزة للأطفال ، كتعلم مهارة الحروف والأرقام بالإضافة لمهارات التواصل ، وكل ذلك عبر مجموعة من الأناشيد الممتعة والمليئة بالحركة والإبداع والمحببة للأطفال من كل الأعمار ، يعتبر برنامح أناشيد طيور الجنة من ضمن أفضل برامج تعليمية للأطفال سن سبع سنوات ، للحصول على التطبيق يمكنكم تحميله عبر رابط مباشر من خلال الزر التالي في الأسفل .
ثم قررت السفر للخليج فأكيد في الخليج سأتوقف عن الهيروين لأنه لا يوجد هيروين هناك. ولكنني سافرت إلى الخليج وبحثت عن الهيروين حتى استطعت الوصول إليه وكنت أتعاطى بصفة مستمرة هناك حتى بدأت المشاكل تحاصرني مرة أخرى لأني كنت أسرق من العمل ولا أذهب بانتظام حتى اكتشفوا سرقتي وتم التحقيق معي وتم ترحيلي من هذه البلد مع مراعاة عدم دخولي لهذه البلد لمدة ليست قصيرة. وعدت إلى مصر واستمريت في تعاطي الهيروين.
وكما هو الحال بالنسبة للإدمان، فإن بعض المخدرات يكون لها آثار نفسية، وعقلية، قوية، ومستديمة، فقد يؤدي تعاطي بعض المواد إلى حالات من الذهان، والأوهام، وخصوصاً عقاقير الهلوسة، التي لها تأثير جذري على طريقة عمل المخ، حيث يصعب جداً على المتعاطين لها لفترات طويلة العودة إلى الواقع اليومي المعتاد، وتشتهر بعض العقاقير أيضا بقدرتها على التسبب في تفاقم حالات الصحة النفسية، والعقلية، الموجودة من قبل، واستثارة الحالات النفسية، والعقلية، التي كانت كامنة من قبل.
Psilocybin mushrooms, more commonly known as magic mushrooms, are a group mushrooms that grow in the wild which have similar effects to LSD when consumed. Psilocybin is the psychoactive chemical in the mushrooms. There are many types of psilocybin mushrooms, psilocybe semilanceata being the one most often consumed for recreational drug use. There are other species of mushrooms, not containing psilocybin but still containing psychoactive substances, which are often called magic mushrooms. The most frequently quoted of these is amanita muscaria which is highly poisonous and potentially deadly. Appearance-wise, psilocybin mushrooms look similar to normal mushrooms, and amanita muscaria mushrooms are spotted red and white.
برنامج تعليم الألوان للأطفال هو تطبيق تعليمي ترفيهي رائع يهدف لمساعدة الطفل على تعلم الألوان والتفرقة بينها بالاضافة لطريقة النطق الصحيح لها ، يتميز برنامج تعليم الألوان للأطفال بكونه أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال مجانية للتحميل ، حيث يتميز بالبساطة والسهولة مما يتيح للطفل أن يقوم باستخدامه بمفرده ، يقدم البرنامج طريقة سهلة وبسيطة لتعليم الطفل الألوان ونطقها بالشكل الصحيح عبر مجموعة من المؤثرات الصوتية التي تضفي جواً من المتعة والتسلية على عملية التعلم ، تتم آلية التعلم من خلال رؤية المتعلم اللون وسماع إسمه ومطابقته مع الشكل أو الشئ بنفس اللون الدال عليه عبر سماع الكلمات وتكرار العملية مرات عديدة ، تابع معلومات أكثر عن أحد أفضل برامج تعليمية للأطفال بالعربية من الرابط بالأسفل .
تعتبر تجارة المخدرات على مستوى العالم صناعة مربحة، حيث تحقق أرباحاً تقدر بملايين الدولارات، ففي عام 2005، أظهر التقرير السنوي للأمم المتحدة عن المخدرات على مستوى العالم، أن تجارة المخدرات تحقق مبيعات سنوية عالمية تزيد على الناتج الإجمالي الوطني لـ 88% من البلدان في العالم. وفي هذا الشأن تقدر الأمم المتحدة الحجم الكلي لتجارة المخدرات على مستوى العالم بما يزيد على 300 مليار دولار أمريكي.
MDMA also is related in its structure and effects to methamphetamine, which has been shown to cause degeneration of neurons containing the neurotransmitter dopamine. Damage to these neurons is the underlying cause of the motor disturbances seen in Parkinson’s disease. Symptoms of this disease begin with lack of coordination and tremors and can eventually result in a form of paralysis.
تتألف الموجة الصوتية أو الأمواج الصوتية في أي وسط من حركة اهتزازية حركة اهتزازية سريعة للجزيئات التي تألف الوسط. فحركة إحدى جزيئات الوسط تؤدي إلى اضطراب الجزيئات المجاورة، وهذه بدورها تقوم بنفس العمل، وهكذا دواليك، بحيث أن موجة من الاضطراب تعبر الوسط ابتداء من نقطة الحركة الأولى. وعندما تهتز الشوكة الرنانة في الهواء، فإن حركة الشعبة المهتزة إلى الأمام تضغط الهواء المجاور. إلا أنه سرعان ماتعود هذه المنطقة المنضغطة من الهواء إلى حالتها الاعتيادية بفضل الخاصة المطاطية للهواء وعلى حساب انضغاط المناطق المجاورة، بحيث أن موجة من الضغط الزائد تنتشر ابتداء من الشعبة المهتزة من الشوكة الرنانة، وبنفس الطريقة فإن حركة الشعبة المهتزة إلى الخلف تولد موجة من الضغط الناقص أو التخلخل.
×